waneer vertellen

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,

ik heb vandaag een test gedaan en ben nu zwanger van de eerste.
nu is mijn vraag wanneer zouden jullie het vertellen aan je familie?
mijn familie woont in heel nederland en ik zie ze dus bijna nooit bij elkaar. nu heb ik as zondag een verjaardag van mijn neefje en dan komen ze allemaal. echter ik weet dus nog niet hoever ik nu ben (ongeveer 4 weken schat ik). zouden jullie het zondag al vertellen of nog even wachten totdat er meer bekend van hoelang ik zwanger ben?

Ik vind dat je moet doen, wat voor jezelf fijn voelt!!
Niemand kan zeggen of je het wel of niet moet doen.
Zelf heb ik 2 vroege miskramen gehad, had het bij deze 2 aan niemand vertelt.
De laatste keer vond ik het zo verschrikkelijk om mijn ouders, schoonouders, broers en zussen te moeten vertellen dat ik een miskraam heb gehad terwijl ze niet eens wisten dat ik zwanger was.
Nu ben ik weer zwanger en hebben we het op de dag van de positieve test vertelt.
Als het misgaat vertel ik het toch ook, dus waarom niet de vreugde niet delen.
Maar nogmaals je moet doen wat goed bij je voelt.

Groeten Tamara

Hoi Love love,

vandaag ben ik precies 5 weken zwanger en wij hebben het al wel aan mijn schoonouders en de broertjes van mijn vriend verteld. Morgen gaan we het mijn ouders vertellen en mijn broertje. (die wonen wat verder weg).

Ik weet dat er nog van alles fout kan gaan maar momenteel willen we genieten van het feit dat we zwanger zijn en dat willen we graag delen met familie. Als het fout gaat dan wil ik er ook over kunnen praten. Vrienden gaan we het pas vertellen in de 12e week.

Als jij je er goed bij voelt dan moet je het gewoon vertellen!

Groetjes Joyce

hallo

ik ben nu 9 weken zwanger en heb het met ongeveer 5 of 6 weken aan mijn zus en ouders verteld.
de vrienden en de rest van de familie vertellen we het pas als we onze eerste echo gehad hebben dat is bij 12 weken.
maar dat heeft meer met mijzelf te maken .
je moet doen wat je gevoel aangeeft

groetjes josje

Met 6 weken heb ik het aan mijn ouders verteld en met 9 weken aan mijn vriendinnen.
het lijkt erg vroeg maar ik kon het niet langer voor me houden en mijn vriendinnen vonden het uiteraard raar dat ik geen rosé dronk en niet meer rookte.

Je moet doen waar je je goed bij voelt.

Groetjes mv Isabel

Hai Love love

Ik ben nu 7 weken zwanger en heb het aan mijn familie en mijn vriendinnen verteld. Ik kan dat echt niet voor me houden.
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik het ook meteen verteld.
Alleen mijn collegaÅ› vertel ik het rond de 12 weken.
Mocht het misgaan dan kan ik wel terugvallen op mijn vrienden en familie en dan wisten ze ook van de zwangerschap af ipv dat je ze moet zeggen " ik was zwanger en heb nu een miskraam "
Maar ja je moet het natuurlijk helemaal zelf weten en ja precies je moet gewoon doen wat goed voelt.
Succes ermee.

Gr Martine

Hoi,
Ik heb een beeeeetje rare volgorde... Ben nu 5,5 week zwanger. Mijn familie weet het nog niet, die moeten nog heel even geduld hebben, want manlief zit in de VS en wil er graag bij zijn. Ik heb het alleen mijn collega's verteld... had een aanvaring met een van hen... wat ze me verweet kwam door de zwangerschap...
Vrienden en bekenden moeten in elk geval wachten tot de familie het weet!
Groetjes, J

Hey,

Ik zou het wel vertellen. Ik heb het ook vroeg verteld nu kun je de blijschap delen en mocht het mis gaan(wat niemand hoopt) dan kunnen ze je steunen en begrijpen ze je mischien ook beter!

Succes!

Groetjes Pien

Terug
Bovenaan