waneer voorop op de fiets

hoi hoi

waneer mogen ze eigelijk al op de fiets

de scholen gaan over drie weken alweer beginnen hier ( yes fanavaren en vlag gaan uit)
maar nu moet ik kaya steeds lopend brengen kam me auto daar niet kwijt (het is een smal straatje en me auto is te groot)
en meneertje heeft in de ochtond een humeur van hier tot verweg en wilt dan niets dus lopen (10 min) is op zo een moment echt heel ver
jayla is dan 6 maanden en kan nog niet echt zelf standing zitten ze blijft nu een paar seconde zitten en valt dan om

nu zei me vriendin je moet het gewoon doen is maar een klein stukje maar ik weet het niet hoor ze is nog zo klein

weten jullie het

groetjes mariella

Tja, ik zou het echt pas later doen, als je kindje echt goed rechtop kan zitten. Maand of 9 a 12 denk ik?! Ligt eraan hoe snel je kindje is.

euhh, alleen heb je verder niks aan mij, ik zou niet zou gauw een andere  oplossing weten. Je  kan de maxicosi ook goed op de fiets vervoeren, maar daarvoor moet je een (dure)  baby mee (van steco) hebben.    

Wij hebben ook een fietsstoeltje gekocht. De kindjes zitten toch helemaal ingesnoerd... dan help je ze toch ook recht op te blijven zitten? Of is dat een stomme gedachte? Ik heb het zelf nog niet geprobeerd met Britt (6 maanden).
Gr. Marie-José

t Gaat er niet om dat ze er uitkukelen ofzo, maar volgens mij moet het ruggetje sterk genoeg zijn, en dat is het pas als ze rechtop kunnen zitten. Anders heb je kans dat je dat overbelast.

Hallo

Ik zou er zelf pas mee beginnen als ze inderdaad stevig genoeg zijn ( zelfstandig kunnen zitten
Anders schudde ze toch wat heen en weer dat lijkt me niet goed voor het ruggetje
Volgens mij waren mijn andere kinderen rond een maand of 10 toen ik ze voorop had
Groetjes Monique

Vorige week heeft de arts van het cb vera eens wat heen en weer gebungeld om haar stevigheid te checken. Nou, dat hield niet over (zachtjes gezegd hihi) dus ze mag nog niet in de tafelstoel en nog niet mee op de fiets. Ik neem aan dat een arts hier genoeg wijsheid in heeft en daar luister ik naar.

Ik heb eerlijk gezegd de andere reacties niet gelezen, maar ik zal iets voorbijvliegen van stevig ingesnoerd zitten? De nek moet het kunnen houden en die zit niet ingesnoerd, dus die kan breken dan.

Inderdaad, het gaat echt om de stevigheid van de ruggegraat. Anders zakken ze in elkaar en dat kan gevolgen hebben voor de wervels... en het nekje zwiebert natuurlijk nog echt heen en weer.
Mijn andere kids waren geloof ik rond 8-9 mnd, maar die zaten al wel met 6 mnd.: toch nog even gewacht, hoe leuk het ook is
Jesse en Lisa zitten allebei nog niet, dus hier voorlopig nog geen fietsen.
Ik zou trouwens niet weten hoe ik dat moet doen, 2 kleintjes aan je stuur hangen

Groetjes, Esther
mv Joanne, Remco en Jesse en Lisa

Terug
Bovenaan