Wanhoop nabij......

A

Anoniem

Guest
Dag lieve moeders,

Ik ben ten einde raad : heb al 3 nachten nagenoeg niet geslapen.
Mijn dochtertje gaat om 19.00 uur naar bed en sliep het eerst half jaar dan door tot 7 uur 's morgens. Ideaal dus.
Echter nu sinds 3 avonden/nachten is ze niet in bed te krijgen.
Is het uiteindelijk toch gelukt, dan is ze na een uur wakker. Gillend.
Niet te troosten, zonder haar eruit te halen.
Ze is nu bijna 30 wkn.
Zijn er meer moeders die dit hebben (gehad)
En gaat dit weer over?
Ik ben zoooooooooo moe. En dit kan toch voor haar ook niet goed zijn?
Zo weinig slaap in 3 nachten......................

Ik hoor heeeeeeeeel graag. Alle tips zijn welkom.

Geen oplossing, maar klinkt zo'n beetje als hetzelfde probleem dat ik heb. Mijn dochter is nu ruim 27 weken.
Bij mij zijn de nachten al 2,5 week hopeloos. Soms zit er een 'goede' nacht tussen dat ik er maar 1 of 2 keer uit moet, maar meestal is ze wel 4 à 5 keer wakker.
Ik geef borstvoeding en krijg haar dan snel rustig door haar even te laten drinken. Echt honger heeft ze niet hoor, want na een paar slokken valt ze meestal wel weer in slaap (en ik ook...). Ik kan haar dan slapend in haar bed leggen, maar na een uurtje ofzo is ze weer wakker en begint het weer van voor af aan...Ik wordt er ook ontzettend moe van. Vaak laat ik haar maar naast me liggen zodat ik er niet elke keer uit hoef. Dit geeft mij wat meer rust en ik ben 's morgens dan ook iets uitgeruster.
Mijn dochter doet dit trouwens alleen 's nachts. 's Avonds gaat nog wel goed, meestal begint ze rond 12/1 uur. Als het eenmaal ochtend is (na 6/7 uur) gaat het ook weer goed. En overdag is ze vrolijk/actief en slaapt goed. Op de dagen dat ik niet hoef te werken slaap ik dan 's morgens nog een paar uurtjes en ik probeer 's avonds op tijd naar bed te gaan zodat ik al wat uurtjes geslapen heb voor de ellende weer begint...
Ik begin me ook af te vragen wat ik kan doen zodat dit weer over gaat...ik denk zelf dat het te maken heeft met haar ontwikkeling. Daar is ze nu heel druk mee nl. Ze kan nu omrollen, heeft haar voeten ontdekt en is druk aan het kletsen en lachten overdag. Maar ik vind dat het nu wel lang genoeg heeft geduurd. Dus als iemand een gouden tip heeft...

Karin, mama van Hannah

hoihoi,

helaas heb ook geen oplossing voor je....... mijn zoontje is morgen 28 weken en is sinds 2 avonden/nachten ook erg onrustig, het was eerst overdag, maar dat is nu helemaal over, ik denk ook dat het komt door de ontwikkeling die ze nu doorgaan, hij is overdag verschrikkelijk druk met rollen, billenschuiven en hij probeert zich constant op te trekken in de box en hij lacht idd ook de hele dag door, dat zal toch verwerkt moeten worden en helaas doen ze dat s'nachts.........maar ik hoop ook dat het niet al te lang duurt, want dat is idd niet vol te houden, ik hoop voor je dat deze periode gauw weer voorbij is, en messchien is het een idee om overdag iets bij te tanken als de kleine dan wel goed slaapt??
succes ermee!
groetjes susanne

Hallo,
Aaah gelukkig 2 reacties............Helaas geen oplossing, maar ik voel me wel gesterkt in het feit dat ik niet de enige ben.
Als je 's nachts zo op zit met haar, dan heb je wel dat gevoel.
Ik ben nu voornemens haar toch een half uur te laten huilen, dan er heen, troosten, niet eruit halen en weer gaan. Ik weet niet of dat gaat lukken...........maar ik moet dit ritme doorbreken..........

ik haal hem s'nachts ook niet uit z'n bedje, ik troost hem ook om het kwartier/half uur, en dan ga ik weer weg, afgelopen nacht is hij 4 keer wakker geweest en heeft hij dus 4 keer een kwartier gehuild om vervolgens weer verder te slapen, dus dat ging een stuk beter als de nacht ervoor, ik denk dat het ieder voor zich is, om ervoor te kiezen om te laten huilen met regelmatig troosten of eruit halen, maar mijn ervaring met mijn 1e is dat ik maanden lang hele nachten heb opgezeten waardoor ik het op een gegeven moment echt allemaal niet meer zag zitten en dat wil ik nu voorkomen dus ik probeer hem zo weinig mogelijk uit bed te halen.

groetjes susanne

Precies.
Dat is ook waar ik zo bang voor ben. Dat het gewoonte wordt.
Wat ik nu zo om mij heen hoor, moet dat de beste oplossing zijn.
Het is wel heel hard.
En na drie nachten weet ik ook niet of ik daar de energie voor kan opbrengen.......Maar ik ga wel mijn best doen.
Dus 20 min huilen, erheen gaan, zeggen dat ik er ben, kus, en weer weg.
En herhalen indien nodig.........
Jullie horen!

Hallo,

Oh jee, dus jullie hebben het ook. Stijn is nu 27 weken en hij is sinds een paar nachten heel onrustig. Afgelopen nacht werd hij wakker om 22.30 uur, 01.00 uur, 04.30 uur en 06.30 uur. phoe, was heel vermoeiend. Ik hoop ook echt dat maar 1 nachtje was, maar als ik jullie verhalen zo lees dan kan het nog wel even duren....

Sterkte allemaal, hopelijk komt het snel weer goed.

Carina

Hallo allemaal,

Ik ben hier net nieuw,  ik las jullie verhalen over het niet willen slapen of 's nachts vaak wakker. Deze periode heb ik kort gelden ook gehad en ik wil jullie wel proberen wat tips te geven. Ik zeg niet dat het bij jullie ook gaat werken maar wie weet.
Allereerst zal ik even wat over mij vertellen, mijn naam is Elly en ik ben 28 jaar oud en ik ben 8 oktober 2006 bevallen van een dochter genaamd Jara. Een schat van een meid.

Betreft het slapen, Jara wou op de 1 op de andere dag 's avonds niet meer naar bed, een groot drama,huilen huilen,  van alles geprobeerd tot dat mijn moeder zei dat je een avond ritueel moet maken of een hele nieuwe ritueel maken, dus de baby laten wennen aan het idee dat hij of zij naar bed gaat, dus wat ik normaal altijd deed nu helemaal om gooien. Ik ga nu 's avonds naar boven, we gaan boven naar foto's kijken die daar hangen, dan naar haar kamer. daar wat rond kijken en dan gaan we voor de spiegel in de badkamer nog wat dollen  en dan naar bed. gelijk ging het goed, ze ging rustig slapen eerst dacht ik  jaja toeval maar het ging zo een paar week goed tot 2 dagen geleden en nu ga ik haar boven een verhaaltje voor lezen en het werkt (gelukkig) weer.
's nacht wordt ze nu soms nog wakker, een periode dat ze heel vaak wakker in een nacht werd hebben we ook gehad, ik heb toen gelezen dat kindival van vsm kan  helpen bij dit soort problemen, dit zijn homeopatische pilletjes. En het hielp bij Jara, de pilletjes hielpen haar bij het verwerken s nachts wat ze allemaal heeft mee gemaakt. Nu gebruikt ze ze niet meer. Als ze nu wakker wordt s nachts dan is het gelijk huilen, ik ga dan direct heen haal haar er uit, geef haar wat diksap hier neemt ze 30 cc van en ik leg haar weer terug en ze slaapt direct weer verder. Waarschijnlijk heeft ze een droge mond of dorst. Haar laten huilen helpt niet bij Jara, daar wordt het alleen maar erger van.
Ik weet dat geen 1 baby gelijk is maar misschien hebben jullie er iets aan en vergeet niet dat de periode van tandjes komen en dat heeft denk ik ook veel invloed.
Iedereen heel veel succes, ik weet hoe vermoeiend het kan zijn.

Groeten Elly

Terug
Bovenaan