Wanhoop

Hallo,
Mijn zoontje wordt morgen 1 jaar. De laatste tijd, en vooral gisterennacht slaapt hij 's nachts niet goed. Tenminste, hij wordt vaak wakker en huilt veel. Gisteren duurde het 2 uur voordat hij weer sliep en ik heb hem toen maar naast mij gelegd (heb het wel veilig gemaakt natuurlijk). Ik vind het lastig maar wel soms nodig, om hem te laten huilen, ik kan hem natuurlijk niet elke keer oppakken, maar soms weet ik niet of ik een uitzondering mag/kan maken. Soms huilt hij echt alsof hij echt pijn heeft of ja, hartverscheurend! Wat zouden jullie doen? Hij slaapt normaal wel goed in zijn eigen bedje, maar soms denk ik dat hij gewoon wat mama tijd nodig heeft zal ik maar zeggen...ik hoop dat het een fase is...
 
Hoi,

Ik zit nu toevallig ook in een periode waarin Jorg onrustig slaapt en soms wakker word 'snachts.
Ik kijk altijd heel even of hij misschien toch weer zelf inslaapt.

Ik weet niet zo goed wat ik er aan moet doen. Ik kijk het even aan, gaat hij echt niet meer slapen dan ga ik even boven kijken en laat hem in zn bedje liggen. Als ik zie dat hij echt overstuur is of héél verdrietig dan haal ik hem er even uit, zet hem op schoot en dan doe ik even zingen totdat hij weer is bedaard.. Héél soms geef ik hem 'snachts nog een fles, maar dat is alleen als er echt niets werkt en ik merk dat hij honger heeft.

Nu je schrijft dat je zoontje eigelijk altijd goed slaapt en nu ineens niet meer zou ik de consultatiearts eens om raad vragen.. En ik zou goed kijken of je misschien zelf iets hebt veranderd aan het avond-ritueel? Dat zou hem misschien van streek kunnen maken?

Wat bij mij wel een werkt is 'weltrustenbad' van weleda.. Ik doe hem 'savonds voor het bed in een lekker warm bad met welstrutsenbad, dan geef ik hem een massage en dan gaat hij lekker ontspannen slapen..

Ik hoop maar dat het echt een periode is en dat jullie snel weer heerlijk slapen!
 
badje gevolgd door massage werkt hier ook perfect. Heerlijk ontspannen. Soms wel even huilen ook, maar dat heeft denk ik te maken met het feit dat ze nu ook dromen. Rond een jaar begint dat dacht ik.
 
Ik zou hem even laten nakijken op oorontsteking. Dat komt op deze leeftijd vaker voor. Wij hebben het ook gehad met ons zoontje en overdag merkten we niets aan hem. We zijn pas na 3 weken op advies van cb naar de arts geweest. Arme mannetje heeft dus al die tijd pijn gehad 's nachts. Daarna was het wel over.
 
Hoihoi,

Eerst gefeliciteerd met je mannetje!!! Een bijzondere verjaardag deze eerste!! Hebben jullie een leuke dag gehad?

Mijn meidje is nu alweer 21 maanden en slaapt nog steeds af en toe onrustig. Vaak is er dan wel een oorzaak bij haar. Of ze heeft te weinig gegeten, of ze is verkouden, oorontsteking ect. Ze huilt eigenlijk nooit zomaar. Is het misschien een tandje? Mijn dochter had daar overdag geen last van, maar in bed wel. Ik smeerde er dan genigel op. Dit werkt direct verdovend. Ik zou voor de zekerheid even langs de ha gaan om een oorontsteking uit te sluiten.

Als je echt zeker bent dat er niks aan de hand is, dan toch laten huilen. Hebben wij hier ook gedaan. Ook al was ze erg verkouden, ze moest toch zelf in slaap vallen. Alleen als ze echt heel erg ziek is (hoge koorts, overgeven etc) dan mag ze bij ons in bed en dan gaat ze weer terug zodra ze goed slaapt.

Klinkt misschien erg hard, maar anders wennen ze er heel snel aan en dan is het einde echt zoek! Wat wij doen als ze huilt is elke 15 minuten erheen. (sommigen hier laten ze echt huilen, maar dat kan ik niet haha) De ene keer laten liggen, alleen wat rechtleggen, speen en knuffel teruggeven en weer weggaan. De volgende keer eventjes eruit en zodra ze weer rustig word weer in bed. Ik zeg nooit iets, hooguit neurie ik een beetje als ik haar vast heb. Dit gaat soms wel 1,5 uur lang door!! (dit is wel echt de max hoor, meestal is het een uurtje) Je bent soms ten einde raad en net als ik dan denk oke, kom er maar even uit en mee naar beneden dan wordt ze stil en gaat ze slapen.

Een heel verhaal, maar misschien heb je hier iets aan. Iig veel succes!!!

Liefs ciomama
 
Bedankt voor jullie reacties!! Ik zal het cb bellen om te vragen of hij misschien naar de ha moet, je weet inderdaad nooit... Vannacht was het weer drama. Ik heb hem eerst laten huilen en daarna weer even gepakt. Daarna weer in bed gelegd en laten huilen en toen had hij een vieze luier (ja, dat kan ook, maar ja...je kunt het niet constant lopen checken...). Hij was zo overstuur dat ik maar met hem ben gaan liggen. Ik moet zeggen, ik weet dat ik dat niet altijd kan doen, maar ik vond het wel heerlijk. Ik geniet er wel van als hij bij mij ligt, meestal dan. Ik hoop nog steeds dat het een fase is, dat zeker wel. Ik wou ook graag dat mijn man me wat meer zou steunen, want dat is ook de reden waarom ik hem misschien te snel pak. Mijn man raakt dan geïrriteerd en ja, dat is ook niet erg makkelijk...maar ja, mijn zoontje komt voor dus mijn man moet maar op zolder gaan slapen als hij er last van heeft...haha.
Ook bedankt voor de felicitaties! Het was gisteren echt een leuke dag! Hij was gelukkig erg vrolijk en heeft overdag heel goed geslapen. Het was ook niet te druk, gelukkig :)
 
Ben het met ciomama eens.... niet teveel aandacht aan schenken. Hier hebben we ook nachtelijke drama's gehad. Ze komen op een leeftijd dat ze het gaan uitproberen. Even checken of alles goed is en dan wel gewoon laten huilen. Ze kunnen zo overstuur zijn dat het lijkt dat er echt iets vreselijks aan de hand is, maar dat is vaak echt niet zo.

Lois heeft er ook periodes van en bij ons werkt het averechts om steeds bij haar te kijken. dan duurt het zo lang voordat ze gaat slapen. Wij gaan er dus 1 keer heen en dan is het ook klaar. Soms huilt ze dan nog wel flink door maar stopt wel binnen anderhalf uur. De nachten daarna werd het steeds korter en na 5 nachten was het helemaal over!
 
Terug
Bovenaan