Wanhopig, 12e ronde al

<p>Okay, dit is de eerste keer dat ik mijn temperatuur op meet, dus kunnen jullie mij even helpen met aflezen. 12 augustus was de eerste dag van mij laatste menstruatie.</p><p> </p><p>36,2 - vrij 16<br />36,3 - za 17<br />36,2 - zo 18 - sex<br />36,2 - ma 19<br />36,5 - di 20<br />36,4 - woe 21 - sex<br />36,4 - do 22<br />36,5 - vrij 23<br />36,5 - za 24 - sex<br />36,4 - zo 25<br />36,4 - ma 26<br />36,4 - di 27 - sex <br />36,7 - woe 28<br />36,6 - do 29<br />36,4 - vrij 30 - sex<br />36,6 - za 31<!--/data/user/0/com.samsung.android.app.notes/files/clipdata/clipdata_190831_121404_289.sdoc--></p>

Ik neem aan dat je wilt weten of je ovulatie al geweest is? Op basis van wat ik zie niet. Er zit geen temperatuur bij die beduidend hoger is dan de anderen. Als je ovulatie eenmaal heeft plaatsgevonden blijft je temperatuur ook hoger tot je menstruatie. Bij mij ligt de temperatuur ervoor altijd rond 36.5 of lager en erna rond 36.9 of hoger, maar dat hangt ook van je eigen baseline af en kan voor jou dus anders zijn. Maar er zijn wel een aantal voorwaarden voor een betrouwbare meting. Altijd op hetzelde tijdstip, rectaal, na minimaal 3 uur slaap en voor je uit bed komt. Als je dat nu nog niet zo hebt gedaan zou het kunnen dat je eisprong wel geweest is maar dat je hem hebt gemist. Wat je zou kunnen doen is deze temperaturen in een app als fertility friend invoeren. Die houdt dan voor je bij of je ovulatie heeft plaatsgevonden. Dat werkt voor mij echt heel goed. 

Ik persoonlijk vind temperaturen maar onhandig. Wat Liesle zegt, je moet dit altijd op hetzelfde moment doen en voordat je uit bed stapt (dus zelfs in het weekend gaat dan mijn wekker om half 7). Zelfs de arts in het fertiliteitscentrum vindt t niet handig. Ik gebruik daarom ovulatietesten. Ik heb die van sensitest. Dan kun je heel mooi zien wanneer je eisprong is (een dikke vette streep die gelijk is aan de de controlestreep). Ook die moet je op hetzelfde moment van de dag doen, maar niet in de ochtend! Ervoor moet je 2 uur lang niet drinken en naar de wc. Ik stop daar altijd mee om 17.00 uur, als ik me klaar maak om van werk naar huis te gaan. Na het eten doe ik dan mijn ding.
Succes! Ik zit nu in einde ronde 11 en weet hoe je je voelt!

Wij hebben ovulatietesten van de Action gebruikt gedurende 2 maand (na maanden geen resultaat) vrijwel iedere dag. Gaf beter beeld dan temperaturen. Bleek dat ik er naast zat en me ovulatie op andere dag was. Daarnaast is man begonnen met multivitamine slikken en ik vitamine voor kinderwens, ijzer (aanmaak cellen) en viscapsules (hechting). Tevens om de dag geklust en na het klussen even blijven liggen.. toeval of niet we waren na die 2e maand zwanger.. en nu uitgerekend.. misschien heb je er wat aan :)

Temperaturen lijkt mij ook onnodig lastig. Je kunt niet plannen want je ziet alleen wanneer je eisprong geweest is. Ik gebruikte ook ovulatietesten vanaf ronde 5. Bij eerste ronde ovutesten zwanger, helaas vroege mk. Daarna ook weer eisprong opgezocht met ovu test. Toen ook direct zwanger. Ik gebruikte die van sensitest. In mijn vruchtbare week hadden we soms om de dag sex, soms dagelijks. Als eisprong eraan kwam elke dag tot na de eisprong. Nu 27 wkn. 

Ik ben ook pas in de 12e ronde zwanger geraakt... 
Eerste maanden dacht ik elke keer ja nu is het raak, maar nee. Bij ronde 5,6,7 en 8 met temperaturen en ovulatietesten bezig geweest. Was er heeeeeel obsessief mee bezig op een gegeven moment. Na ronde 9  /10 het helemaal los gelaten ook omdat we in een relatie dipje zaten en er eigenlijk niet meer aan echt aan dacht. En toen ineens bij maand 12 over tijd! We hadden al een kind en dat het wat langer geduurd heeft deze x wijd ik echt aan het obsessief ermee bezig zijn, dacht op een gegeven moment aan niks anders meer zowat?... Misschien heb je hier niks aan maar mijn advies is probeer hoe moeilijk ook het gewoon even een poosje los te laten. Ik zie namelijk dat jullie heel regelmatig sex hebben als dit niet te geforceerd voelt en ook nog vrij spontaan gaat zou ik je adviseren gewoon je gedachten is een paar maanden op iets anders te zetten en dan alleen wel regelmatig blijven sexen?. Makkelijker gezegd dan gedaan ik weet het.. Succes ik duim voor je??

Terug
Bovenaan