Wanhopig midden in de nacht

<p>Wanneer ik dit typ zit ik met mijn dochter van 7 maanden in frankrijk. Ze is al wakker sinds 8 uur savonds  en het is nu 2 uir geweest. Het is sinds we hier zijn een nachtmerrie met de avond slaap. Ze word rond 9 uir wakker en is ontroostbaar, daarna nog een keer ergens midden in de nacht. Dit is nacht 3 en we zijn dus in de situatie zoals hierboven beschreven. Niets helpt, maar ook echt niets. Ze is niet heet of koud, geen verstopte neus, niet ziek op enoge manier, ze is gewoon wakker en alle manieren van troosten hebben geen zin. Het is een en al krijsen met weinig pauze. Nu is ze rustig, in de stoel in de keuken met een speeltje. Maar in de slaapkamer is het oorlog. We hebben besloten naar huis te gaan. Ik kan wel janken, maar dat doe ik al elke nacht en ik wil gewoon dat het ophoud. Ik laat mijn man nu maar slapen zodat hij ons veilig naar huis kan brengen morgen. </p>

Ach wat ontzettend rot! Heb t onwijs met je te doen. Zo hadden jullie je eerste vakantie niet voor je gezien.
Ik hoop dat je een rustige tweede helft van de nacht hebt gehad en dat jullie vandaag vlot naar huis kunnen rijden.
X

Hoeveel daagjes zijn jullie al in Frankrijk?
ik herken het wel van onze vakantie vorige zomer met de caravan. Onze dochter was de eerste 2/3 nachten ook niet zichzelf. Slecht slapen, veel wakker, huilen. 
het is voor die kleintjee ook wennen ineens een andere omgeving, ander bedje... 
van onze buren op de camping kregen we te horen, je hebt er niets aan maar: het is een normale reactie van de kinderen. Hebben wij ook altijd de eerste dagen met de jongste. Ze hebben tijd nodig om te wennen en te landen. En het ene kindje doet daar langer over dan de andere. 

Mijn dochter was laatst ook erg onrustig in de nacht op de camping in Duitsland (ze was toen 11 maanden) Elk uur wakker in de nacht en ze sliep in de avond ook pas rond 22.00.
In bed weigerde ze in slaap te vallen. Als we een rondje gingen wandelen,  viel ze dus in de wagen in slaap rond 22.00 en konden we haar overleggen in bed.
S Nachts gaven we vaak 2x een extra voeding (90cc) en dan sliep ze hopelijk weer even rustig door. En halverwege de nacht namen we haar tussenin en dan sliep ze wel. Dus echt relaxed was het niet, maar we hebben het beste er maar van gemaakt ;) Na 4 nachten ging het beter.
Kun je haar niet tussenin nemen of extra voeding geven? Dat is echt geen ramp voor die paar dagen nu. En als ze wat minder slaapt dan thuis is dat ook geen drama als ze gewoon vrolijk is denk ik altijd maar ;) Ze kunnen stiekem veel hebben! Laat het ritme gewoon los deze dagen. Naar huis gaan zou mijn oplossing niet zijn..

Mijn dochter was laatst ook erg onrustig in de nacht op de camping in Duitsland (ze was toen 11 maanden) Elk uur wakker in de nacht en ze sliep in de avond ook pas rond 22.00.
In bed weigerde ze in slaap te vallen. Als we een rondje gingen wandelen,  viel ze dus in de wagen in slaap rond 22.00 en konden we haar overleggen in bed.
S Nachts gaven we vaak 2x een extra voeding (90cc) en dan sliep ze hopelijk weer even rustig door. En halverwege de nacht namen we haar tussenin en dan sliep ze wel. Dus echt relaxed was het niet, maar we hebben het beste er maar van gemaakt ;) Na 4 nachten ging het beter.
Kun je haar niet tussenin nemen of extra voeding geven? Dat is echt geen ramp voor die paar dagen nu. En als ze wat minder slaapt dan thuis is dat ook geen drama als ze gewoon vrolijk is denk ik altijd maar ;) Ze kunnen stiekem veel hebben! Laat het ritme gewoon los deze dagen. Naar huis gaan zou mijn oplossing niet zijn..

Vervelend he!
Maar ook hier op de camping kost het moeite, zooontje 16 mnd valt ook pas om 22:00u in slaap, erg moe... Maar na 3/4 nachtjes ging het beter.
het is zo wennen voor die kleintjes, hele dag buiten, andere omgeving, geluidjes, misschien meer licht dan thuis....
Probeer t even vol te houden en geniet. Je kunt van je kleintje niet verwachten dat ze net zo goed slapen als thuis...

Dankjewel voor alle reacties. Soms moet je het gewoon even kwijt. We hebben samen de zon op zien komen vanmorgen. Overdag kwam er wat hulp in dr vorm van mijn ouders. Ik heb geslapen en we hebben bosloten om het nog even te proberen ?

Wat een dappere beslissing stoere mama! Ik hoop dat het, net als ze in bovenstaande reacties zeggen, meevalt en snel beter gaat!

Terug
Bovenaan