WANHOPIG

LET OP GEEF A.U.B JOU MENING VOORDAT JE VERDER GAAT LEZEN BEN NAMELIJK WANHOPIG.WIJ ZIJN 1 JAAR BEZIG MAAR HET WIL MAAR NIET LUKKEN. NOU WIL IK WETEN HOE HET BIJ JULLIE GAAT.TIJDENS HET KLUSSEN GA IK ALTIJD BOVEN MIJN MANLIEF, MAAR EEN VRIENDIN VERTELDE MIJ DAT HET BETER IS DAT HIJ BOVEN GAAT.HOE GAAT HET BIJ JULLIE EN KLOPT HET DAT ALS JE ZWANGER WILT RAKEN JE MANEKKE BETER BOVEN MOET OF MAAKT HET NIKS UIT.WAARDEER HET ENORM ALS JULLIE TIPS OF ADVIEZEN VOOR MIJ HEBBEN. EN IEDREEN EEN VRUCHTBAAR 2005 TOEGEWENST GROETJES MALIKA

Hoi Malika,
Wij zijn al meer dan 2,5 jaar bezig en het is nog steeds niet gelukt, uit onderzoeken is gebleken dat erniets mis is met ons. Neem van mij aan dat wij ook alles al geprobeerd hebben.
De een zegt bovenop, de ander zegt onderop en weer een ander zegt achterlangs..., zo heeft iedereen wel weer zijn eigen verhaal.
Je moet er niet teveel mee bezig zijn zeggen ze ook vaak, alsof dat zo makkelijk is!
Als je vriend klaarkomt blijven er altijd genoeg zaadjes over om je zwanger te kunnen maken. Misschien is de timing in je cyclus wel niet goed.... er komt zoveel bij kijken.
Het is en blijft een groot vraagteken, zelfs als je bedenkt dat "normaal" vruchtbare vrouwen per maand maar 20% kans hebben om zwanger te worden. Op dat moment moet gewoon alles meezitten.
Hoop houden is het enige wat je denk ik kunt doen en genieten van de sex wanneer, waar en hoe het ook gebeurt.
xxx Nic

Hallo Malika,

Ook ik ben al erg lang bezig, in april word het 3 jaar.

Ik ben het volledig met Nic. (reactie hierboven eens)
Meestal varieren wij wel (ik eerst boven dan onder, ik ben toch van mening dat als je onder ligt als je man klaarkomt het er verder in komt, en het er niet gelijk weer uitkomt. Dus meestal doen wij het zo. Verder blijf ik ook altijd nog even liggen, met een kussen onder mijn billen. Maar of dit echt beter is ik weet het niet hoor. De ander zegt ook niet gelijk gaan plassen en wassen, en al helemaal niet de douchekop erop zetten om het schoon te spoelen (dan spoel je de zaadjes weg)
Verder wil ik je zeggen, je moet het natuurlijk wel doen als je vruchtbaar bent. Maar laat het je leven niet beheersen. Doe het wanneer je zin hebt en wanneer je geen zin hebt: Doe het dan gewoon niet.

Succes ermee!

Cynthia

Hoi Malika,
Wij zijn nu al een jaar bezig en het is nog steeds niet gelukt.Wij klussen elke keer anders, iedereen zegt inderdaad iets anders. Doe gewoon wat je zelf het prettigst vindt. Dat is al moeilijk genoeg vind ik zelf, tijdens het klussen denk ik vaak maar aan 1 ding en dat is: zou het deze keer dan eindelijk raak zijn? belachelijk, maar ja, het is toch logisch dat je er zo mee bezig bent, al zegt je verstand dat dat helemaal niet zo goed is om er zo mee bezig te zijn.
Succes!
Gr A

hoi Malika,

het maakt echt niet uit hoe je het doet, als je het maar doet op de juiste tijd. help de zwaartekracht nadat jullie klaar zijn en ga met je billen even op een kussentje.
als je vruchtbaar bent komebn er zoveel cellen binnen, en 1tje is al genoeg.
2.5 jaar is wel lang, heb je al een bezoek gevracht aan de huisarts?
er zijn zat mensen ook al zolang bezig en op allerlei manieren geprobeerd, en toch ook nog niet zwanger, dus, het is vast niet dat het daaraan ligt.
succes verder,
Desdie

Hoi Milika,

Geen reden tot wanhoop hoor meissie!! 1 jaar is echt nog een hele redelijke termijn. 50% wordt zwanger in het eerste jaar en nog eens 30% (dus 80%) in het 2e jaar. Wij zijn de medische molen al door en zouden in jan. onze eerste behandeling krijgen. Laat ik nu vlak daarvoor zwanger zijn geworden op de natuurlijke manier. (na 2 jaar proberen!)
Helaas is het een miskraam geworden maar ik kan dus wel zwanger worden.
Als je er zo mee zit al na 1 jaar dan kun je een afspraak maken met je huisarts die je vervolgens door zal verwijzen naar de gyneacoloog voor onderzoeken. Bij ons kwam daar onder andere uit dat mijn beide eileiders verstopt zaten. Dit is verholpen (1 eileider vrijgemaakt) en toen lukte het wel. (terwijl mijn man ook nog eens te weinig zaad heeft en mijn slijm vijandig lijkt)
De onderzoeken vallen erg mee en je krijgt dan in ieder geval duidelijkheid.
De houding bij de seks maakt niet echt veel uit. Als het zaad goed is zwemt het gewoon door. Er gaan wel verhalen dat van achteren beter is omdat hij dan dichter bij de baarmoeder komt en dat je na de seks beter kunt blijven liggen om de zwaartekracht de kans te geven. Ik geloof hier persoonlijk niet zo in maar ik weet ook dat je op een gegeven moment van alles wil proberen.

Maar echt maak je geen zorgen. 1 jaar is echt niet lang hoor!! Enne probeer toch tot rust te komen. (geloof me ik weet hoe moeilijk het is) want ik werd zwanger na een zeer relaxte vakantie waar we helemaal niet aan zwanger worden hebben gedacht.

Heb je ook al eens ovulatietesten gebruikt? Die kunnen handig zijn bij het timen van je eisprong. Je kunt het beter op het goede moment doen namelijk dan heel veel want dan verminderd de zaadkwaliteit van je man.

Ik hoop dat je iets hebt aan dit verhaal.

succes
gr.Inge

Hallo Malika,

Standje is niet belangrijk, volgens verschillende onderzoeken. Blijf vooral genieten van de sex en let wat minder op het uiteindelijke doel. Is mij inmiddels ook geadviseerd...al lijkt dat makkelijker gezegd dan gedaan. Wij zijn inmiddels 1,5 jaar bezig en genieten ontzettend...maar de maandelijkse teleurstelling begint langzamerhand wel toe te nemen. Maarre...eeen nieuw jaar betekent nieuwe kansen: SUCCES in 2005!!!!!

Sterkte allemaal!
Eefje

Hoi hoi,mischien moet je is beginnen met tempareturen,dat moet je vanaf de eerste dag dat je ongi bent,tot je volgende ongi doen,rectaal elke dag om dezelfde tijd,op een gegeven moment,zie je waneer je eisprong is.veel sucses gr manuela

Terug
Bovenaan