wanneeer is het echt te weinig drinken?

Hallo mama's,

Kyara is nu 9 weken, ze weeg ergens tussen de 4,5 en 5kg (ga morgen wegen).
Ik heb het idee dat ze met het sprongetje bezig is (zoals ik al in andere topics heb bescheven).
Nu drinkt ze de afgelopen 2 dagen echt weinig, ze mag ongeveer 165cc x 5 drinken, en ze drinkt gemiddeld de meeste flessen wel leeg (welliswaar met 123speen) maar vandaag heeft ze echt slecht gedronken, ik denk gemiddeld maar 100 a 110 cc ofzo... zucht... zijn er meer kindjes die dit doen en kan het kwaad als het minder dan normaal is?
Ze is tussen de voedingen best wel helder, lacht. Haar luiers zijn elke keer incl urine, niet elke keer heeeel veel maar een aantal wel redelijk vol, dat betekend toch dat het ok is, niet??

Hoe zit het bij jullie? Nog tips? (voeding warm maken ondertussen en boeren is al bekend)

Groetjes,
Nymue

hoi hoi,
 ik kan je vraag niet goed beantwoorden maar heb wel een soortgelijk verhaal. Mijn dochter is 11 weken en krijgt 5x165 ml. De ene dag drinkt ze ze bijna allemaal leeg en de andere dag laat ze met gemak bij iedere voeding 60 ml staan.(gisteravond zelfs 75 ml). Haar luiers zijn wel nat, welliswaar ook niet kletsnat bij iedere verschoning hoor. Ze is allert en vrolijk dus mijn idee is dat ze het wel weer inhaalt. Ze hebben nu gewoon wat minder behoefte. Of dat aan het sprongetje ligt weet ik niet, slapen e.d gaat verder prima. Denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. je gaat toch naar het CB vandaag, vraag je het daar nog even na. Tegen mij zeiden ze dat ze minimaal 500ml binnen moet krijgen.

Succes ermee,
Anne, mama van Sophie

Hoi Nymue,

Slecht drinken klinkt me   bekend in de oren
Ik kan dan ook alleen maar de tip geven om het gewicht in de gaten te houden, zolang dat niet afvalt maakt het niet zoveel uit dan krijgen ze toch genoeg binnen om te groeien. Het probleem is heel lastig, mijn kleine meid heeft er al een weekje voor in het ziekenhuis gelegen, alles wat ze niet zelf dronk kreeg ze via de sonde bij.. nu drinkt ze redelijk goed ( hoeveelheid waarbij ze gewoon groeit ) ze zit nu op 5 flesjes van 160 CC en ze is 14 wkn geweest.

heel veel suc6!

Groetjes sabrien
mama van danaë (01-02-2007)

hoi,hoi,

Ik maak me daarover bij Evi ook erge zorgen. Nu was Evi al niet een superdrinker. Maar sinds vorige week werd het alleen maar erger.
Nu heeft heeft ze ook last van een sprongetje en ze is verkouden.
ik houd haar neusje goed open met een zoutoplossing. Gisteren was voor mij de maat vol, ze dronk nog maar 90cc per voeding. En elke slok die ze nam huilde ze en duwde de speen er weer uit. ik ben gisteravond nog naar de huisarts geweest. Die kon niks vinden en zei al ze nog natte luiers heeft dan is ze in ieder geval niet uitgedroogd . Nou das fijn, maar zover wilde ik het niet laten komen!!!
Hij vroeg of ik al paractamol had geprobeerd, want soms ook al zie je niks aan bv hun keeltje kunnen ze er toch last van hebben.
Thuis gekomen heb ik ze paracetamol gegeven en je raad het niet!!! Om 22.00 dronk ze zo 180cc!!! Ze heeft gewoon ergens last van, zielig he! Ook al gaf de huisarts ons een beetje het gevoel dat we voor niks kwamen, ben blij dat we zijn geweest!
Als Evi zich goed voelt voel ik me ook goed, anders voel ik me zwaar......!
Sorry voor mijn verhaal, je hebt er vast niks aan maar ik wilde het ff kwijt.

groetjes Sonja

Hoi Sonja,

Behalve dat ik het helemaal niet erg vind dat je je verhaal even doet (daar is dit forum toch voor!!) is het misschien zelfs een tip, misschien heeft kyara gewoon idd ergens last van...
Ik weet dat ze 165 opkan, dat heeft ze in het verleden wel eens laten zien...
Vanmorgen dronk ze 130 cc met veel moeite dan wel...
3 uur later meldde ze zich weer en dronk 110, zelfs voor om de 3uur is dit geloof ik nog nietspectaculair veel.. Ach ik ga vanmiddag maar ff naar cb, kijken wat ze daar zeggen

Groetjes,
Nymue

hoi

mijn zoon is bijna 15 weken nu
en drinkt al vanaf dag 1 slecht,
met 6 weken is hij opgenomen geweest omdat hij spuugde en er niks meer inbleef
hij had toen een broertje van het rs virus,
de kinderarts zei toen, als de plasluiers goed nat blijven is er niks aan de hand

hij is nu bijna 15 weken, en drinkt nog steeds maar flesjes van 120 gemiddeld.
de ene keer 70 cc de andere 150 cc,
als ze niet afvallen en dus natte luiers houden is er niks aan de hand

hoi nymue
gemiddeld 100cc per keer vind ik niet heel weinig hoor.aan het gewicht te zien is ze niet heel groot?als ze goed poept,plast en groeit(in ieder geval niet afvalt)is t toch goed.je kan het er toch niet ingieten.wat wel belangrijk is om in de gaten te houden is dat ze niet weinig gaat drinken en dan 2 uur later alweer wil.dan krijg je een verstoort ritme en krijgt ze nooit genoeg plek in haar buikje voor meer.dan word het eerder steeds minder.maar zo te lezen is dat niet het geval,dus dan is t goed.
ik heb wel makkelijk praten hoor,met die vreetaap van me.die krijgt sinds hij 11 weken is 180+6(=200) en ik ben allang blij als hij een keer wat laat staan,want hij lijkt onverzadigbaar.
ik zou er niet teveel druk opleggen,daar krijg je alleen maar stress van.
gaat het verder met slapen enzo wel beter met kyara?ze was laatst toch wat moeilijk of was jij dat niet?
groetjes kari

Terug
Bovenaan