wanneer 1e echo?

Hallo allemaal, ik heb eindelijk mn 1e afspraak met de gynaecoloog. Heb vandaag een verwijzing gekregen van mn huisarts en een afspraak gemaakt., Nu vraag ik me alleen af of ik dan ook gelijk mn 1e echo krijg of dat ik daar een nieuwe afspraak voor moet maken als ik eenmaal bij de gyn ben geweest. Ik ben bijna 11 wk als ik naar de gyn moet. Heeft iemand hier een antw op?

groetjessss

Hallo!

Waarschijnlijk zal je dan gelijk een echo krijgen. In de meeste gevallen krijg je tussen de 10e en 12e week de 1e echo. In sommige gevallen (bv eerder een miskraam gehad, zwanger door ziekenhuisbehandelingen, enz) wordt er eerder een echo uitgevoerd.

Een hele fijne zwangerschap!

Liefs, Nicole 10w3d

Jahoor, bij de eerste afspraak bij de gyn krijg je een echo. Ik loop zelf ook voor controle bij de gyn en krijg daar bijna elke controle wel een echo. Alleen is het alleen maar om de hartslag te controleren. Kan net zo goed met echo als met een doppler en je ziet meteen je kleine spruit weer.

Hey hey.....nou ik kreeg net een telefoontje dat ik eerder moest komen want ik krijg eerst een echo en dan een afspraak bij de gyn....heel apart. Kennelijk was ik al te laat om een afspraak te maken want nu heb ik donderdag al mn eerste echo.....kan t bijna niet geloven. Dus ik ben heel benieuwd.
Bedankt voor jullie reacties en ik laat t weten als t goed is gegaan.

Groetjesss

Terug
Bovenaan