wanneer 1e menstruatie na bevalling

ik ben 7 mei bevallen van mijn prachtige zoontje Stefano. hij is nu dus bijna 10 weken. ik heb in totaal ongeveer 4 weken gevleoid na de bevalling. nu ben ik benieuwd wanneer mijn menstruatie nou eens komt, ik vindt het zo lang duren. mijn zus werd precies 4 weken na het vloeien ongesteld, maar bij mij gebeurd er helemaal niks. ik heb de eerste 4 weken borstvoeding gegeven, daarna gestopt omdat het enorm terug liep. hoelang duurde het bij jullie voor je eerste menstruatie kwam?

groetjes Jolanda
 
Mijn zoontje is bijna 16 weken en ben ook nog niet ongesteld. Ik ken dus het gevoel.
Ik heb 8 weken bv gegeven en ik las ergens dat je na het stoppen binnen 3 maanden ongesteld moet worden en anders contact moet opnemen met de huisarts.
Ook wil het nog wel eens helpen om gewoon te beginnen met de pil om de boel ' op gang te helpen'. Let er op dat de pil de eerste week nog niet veilig is!
Ik begin van t weekend met de pil en hoop de boel zo weer normaal te krijgen ( ik wil voor de zekerheid eerst een zwangerschapstest doen....)
 
Hoi,

ik ben 13 mei bevallen.
en heb 3 weken gevloeid. heb geen bv gegevn.

ook ben ook nog niet ongesteld.

gr
 
hoi

bij mij is allebei wel even geleden dat ik bevallen ben
bij me zoontje (ondertussen 6 jaar)werd ik precies 6 weken na de bevalling ongesteld

bij me dochtertje (ondertussen 16maanden)werd ik na 7 weken ongesteld

weet ook helemaal niet of het uitmaakt of je natuurlijk of met een keizersnede bevalt

ben bij beide met een keizersnede bevallen

groetjes sonja
 
ja het verschilt heel erg per persoon en of je borstvoeding geeft of niet. Borstvoeding stelt de menstruatie langer uit.
Maak je geen zorgen maar denk wel na over voorbehoedsmiddelen als je niet snel weer zwanger wil worden.

Menstruatie wordt geregeld door hormonen, na een bevalling en het stoppen met borstvoeding of het gebruik van de pil, moeten deze weer in balans komen. Hoe lang dat duurt is erg persoonlijk. Toen ik stopte met de pil duurde het zeker een jaar voordat ik een beetje normale cyclus had. NA stoppen met borstvoeding werd ik wel snel ongesteld ruim 4 maanden na geboorte van mij kleintje
 
ik was na 6 mnd nog niet ongesteld (terwijl ik maar 5 weken bv heb gegeven) nu met de pil ben ik ongesteld geworden. in overleg met de ha.
dus als je er mee zit ff bellen.
ik had nl veel last van hormonen, schommelingen en niet kunnen afvallen. nu gaat het weer helemaal goed met de pil!
 
Ik heb 9 maanden bv gegeven (combi met flesvoeding).
Mijn dochter is nu bijna een jaar, en ben pas weer 3 keer ongesteld geweest (dus bijna 9 maanden na de bevalling pas weer).
Ik heb ongeveer 4 1/2 week gevloeid na de bevalling.

Gr Marit
 
Terug
Bovenaan