wanneer 1e verschijnselen?

A

Anoniem

Guest
Hoi dames! Ik ben benieuwd of iemand weet wanneer je de 1e verschijnselen zou kunnen voelen van een eventuele zwangerschap. Is dit bijv 1 week na bevruchting, of pas na 2 weken of langer zelfs? Of kan dit verschillend per persoon?
Mijn ei is nu week geleden en ben sinds gisterenavond misselijk, vanochtend helemaal, kon geen hap door mijn keel krijgen terwijl ik ondertussen wel enorme honger had. Vandaag overdag ging goed, en net op de sportschool (crosstrainer) weer heel weeig gevoel. Steekjes linksonderin net weer en hele dag koppijn. Verder rugpijn maar dit heb ik heel vaak. Iemand een idee? Ik heb de avond voor mijn ei geklust dus qua timing zou het kunnen maar ben weer te bang dat ik me te druk maak. Mijn NOD is 26 april pas, dus dat duurt ook nog zo lang (uitgaande van 29 dagen, heb gemiddelde genomen).
Ideeen? Liefs en dank vast!

Hoi Laura

Diezelfde vraag heb ik nu zelf ook. Moet 23 NOD zijn. Heb sinds vandaag wat gevoelige borsten. Pijn onderin de rug, lichte steekjes onderin de buik. Maar ja dat had ik ook voordat ik zwanger was van mijn beide kindjes. Mijn gevoel zegt dat ik zwanger ben, dit had ik ook namelijk bij mijn tweede zwangerschap. Maar ja het blijft afwachten tot volgende week maandag.

Groetjes Sharine

Hoi Sharine! Dank voor je reactie, zullen we maar samen duimen dan? Voor mij is dit ronde 3    en 1e kindje dus heb ook nog geen vergelijkingsmateriaal zeg maar...
Ik heb ook sterk het gevoel dat er meer is, heb ook een gevoel van een 'strakke onderbuík' niet qua zicht (ben iets te zwaar nl) maar echt van gevoel van binnen, ook vreemd... liefs!

Het verschilt per persoon, per zwangerschap....

ik zelf ben 2x zwanger geweest, 1x 21 weken en 5 dagen, en nu net afgelopen keer 6 weken.

bij mijn eerste dochter Ninthe* voelde ik tot en met de 12e week niks, daarna werden mijn borsten heel snel groter, kon geen koffie verdragen of ruiken en kotste bijna bij het vlees bakken laat staan dat het at, en niet te vergeten ik kon wel 24/7 slapen...

Afgelopen keer, (ik heb net een miskraam gehad van het weekend) heb ik niks gevoeld, ik was bijna 6 weken zwanger toen het gebeurde, alleen mijn borsten waren wat harder, dat gevoel is nu weg.
Eergister dacht ik ze weer te voelen toen ik in bed lag, maar weer nu dat dit kwam omdat ik onder een heerlijke hete douche had gestaan.

Je hebt ook mensen die vanaf week 5 kotsend boven de plee hangen...
elk mens is dus gewoon anders en de zwangerschappen zijn ook nog heel anders van elkaar...

Niks over te zeggen dus meiden, alleen een posi test geeft echt duidelijkheid...

Liefs Randy

Terug
Bovenaan