Wanneer 2,5 jarige vertellen dat er een broertje of zusje komt?

Zoals jullie misschien al eerder hebben gelezen ben ik nog maar net zwanger (6wk) van ons 2e kindje. We hebben een zoontje die 2,5 jaar is.
Als alles goed gaat verwacht ik in november een echo te mogen maken. Pas daarna willen wij het grote nieuws overal gaan vertellen.
Alleen zit ik met de vraag wanneer vertellen we het aan ons zoontje? Nadat het bekend is, zullen bijvoorbeeld de oma's vast wel tegen hem daar over praten. Maar is het niet erg vroeg om hem nu al in te lichten. Zou het niet ontzettend lang duren voor hem, voordat de baby er dan is?
Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes Mosy
 
Hoi Mosy, Ik ben nu 27 weken zwanger en mijn dochter wordt over 2 weken 3. Was al heel vroeg met vertellen. Wel goed uitgelegd dat het een tijdje duurt voordat het kindje geboren wordt. Leg telkens uit hoe groot het kindje is en hoe groot het moet worden. Laat ook de echo's zien. Zeg ook eerst komt sinterklaas en dan de kerstman en dan de baby. Ze vind het allemaal prima. En is blij met haar zusje dat er straks aan komt. groet AN
 
Hoi, wat misschien een idee is om het boekje van Nijntje (krijgt een zusje?) of een soort gelijk kinderboekje aan te schaffen. Is heel begrijpelijk en herkenbaar voor die kleintjes. Wacht er niet te lang mee, dan kunnen ze zich buitengesloten gaan voelen. Succes met vertellen en natturlijk met je zwangerschap.
 
Terug
Bovenaan