Wanneer 2e kindje voelen?

Hi dames,
Ik maak me een beetje zorgen, hopelijk om niks.
Mijn eerste zwangerschap was er 1 uit het boekje, en op precies 18 weken voelde ik de baby schoppen, placenta lag bovenin.
Nu ben ik 15w4d zwanger van de 2e, heb een miskraam gehad in september en 2 weken geleden corona. Ook nu ligt de placenta bovenin.
Ik heb baby nog niet gevoeld.
Overal lees je dat je de 2e veel eerder voelt dan de 1e. Maar door de miskraam ben ik al wat meer paniekerig, en je hoort ook zoveel verhalen over corona en zwangerschap, dat ik me nu gewoon even zorgen maak (om 03.30 uur ‘s nachts….)

De verloskundige heb ik volgende week pas weer een afspraak mee en wil ik hier eigenlijk niet mee lastigvallen… Kan iemand mij geruststellen…?
 
Dat hoeft helemaal niet hoor, 15 weken is sowieso heeeel vroeg. Gemiddeld voel je een kindje pas rond de 20 weken.

Ik ben zwanger van de 3e. Ik voelde alle3 m'n baby's rond de 19-21 weken. En die eerste paar keer was het nog heel twijfelachtig of ik nu écht de baby had gevoeld of gewoon m'n datmen ofzo.

Wacht het rustig af. Zwanger is zwanger, er gaat echt niet zomaar iets mis in je buik als je 'al' 15 weken bent en verder geen bloedverlies hebt ofzo!
 
Dit is heel normaal hoor! Het zegt niks wanneer je de baby voor het eerst voelt. Ik voelde de baby voor het eerst bij 17 weken en de tweede zwangerschap bij 16 weken. Dus dat is wel ietsje eerder, maar niet veel eerder. Geef het tijd! En als je je zorgen maakt, kun je altijd de vk bellen natuurlijk.
 
Bedankt voor jullie reactie.
Fijn te horen dat jullie het beiden later voelden dan ik nu ben.
Omdat mijn miskraam een missed abortion was, ben ik soms nog bang dat het hartje weer gestopt is, en we daar bij een bezoek aan de verloskundige pas weer achter komen…
En, ‘s nachts is altijd alles erger hè ;-)
Ik ga weer (proberen) af te wachten tot ik eindelijk wat ga voelen…!
 
Mijn eerste voelde ik met 15 weken, die bekende plopjes... bij mijn tweede zwangerschap maakte ik mij ook zorgen voelde met 19 weken nog steeds niets. Rond de 20wkn echo voelde ik haar ineens, maar gelijk krachtiger en de plopjes overgeslagen. Het komt bij jou ook vast binnenkort!
 
Ach ik snap je angst zo goed!

Ik voelde hem pas toen ik 23 + 5 was.
Wel van de eerste dan. Maar is echt niet gek hoor om je kindje nu nog niet te voelen!
 
1e met 16 weken. 2e met 8 welen en 3e ook met 8 weken. Laatste 2 kids hebben me helemaal bont en blauw geschopt van binmen uit. Dus heel vroeg voelen ook niet altijd prettig. Lekker alles volgens het normale termijn stukken beter. Haha
 
Terug
Bovenaan