Wanneer 2e kindje

<p>Hoi allemaal,</p><p>bij mij is in begin 2018 pcos geconstateerd. Letrozol gaan slikken 1e ronde van de 5mg zwanger geworden. </p><p>Op 9 augustus bevallen van een gezonde zoon. Een 2e zouden we graag willen daar begon mijn man gisteren over.</p><p>zijn er ervaringen van vrouwen die ook pcos hebben.? Zouden er weer medicijnen nodig zijn of zou ik zou zwanger kunnen worden? </p><p>Nientje </p>

Goede vraag, ik heb alleen geen goed antwoord voor je. Is dat iets wat je met je gyn of fertiliteitsarts kan opnemen? Dat het je in de eerste keer meteen gelukt is, is een goed teken natuurlijk. Al zou het misschien ook wel zonder medicatie kunnen dit keer? Ik heb echt geen idee. Nogmaals, deze vragen kan je denk ik het beste aan de profs stellen. Als jullie er al klaar voor zijn natuurlijk. Dat is het belangrijkste ;-)

Ze zeggen dat je na je bevalling heel vruchtbaar bent de maanden erna.
Of dit met pcos is weet ik niet.
Maar je moet ook rekening houden als je nu weer zwanger zou raken en je bent een maand a 2 maanden geleden pas bevallen dat dat heel zwaar is voor je lichaam en dat ze vaak zeggen 9 maanden zwanger 9 maanden ontzwangeren.
Maar snap als je pcos  hebt dat je er snel weer voor wilt gaan. 
Maar denk ook aan je lichaam ?

Denk idd echt aan je lichaam, je kindje is nog geen 2 maanden oud... een tweede zwangerschap is echt een heel stuk zwaarder dan een eerste, zeker als je kindje nog niet kan lopen dan til je heel veel! 
Ik ben zwanger geraakt in de maand dat mijn dochter 1 jaar werd en had gelukkig een prima zwangerschap maar het was echr veeeel zwaarder dan de eerste keer. 
Daarnaast weet je ook nog niet wat je de komende maanden nog gaat meemaken mey je zoontje. Het kan nu heel goed gaan, maar over een paar maanden nog heel pittig worden met je kleintje.. ook s nachts kan het wel tot een jaar of langer duren voor ze écht doorslapen. Besef wel dat als je weer zwanger bent, dit zwaar is! Ik was toch wel heel blij dat mijn dochter 'al' 1 jaar was toen ik zwanger raakte. 
Ik snap ook dat je in jouw situatie snel voor een tweede kindje wilt gaan, maar besef wel ook de 'nadelen' ;)

Denk idd echt aan je lichaam, je kindje is nog geen 2 maanden oud... een tweede zwangerschap is echt een heel stuk zwaarder dan een eerste, zeker als je kindje nog niet kan lopen dan til je heel veel! 
Ik ben zwanger geraakt in de maand dat mijn dochter 1 jaar werd en had gelukkig een prima zwangerschap maar het was echr veeeel zwaarder dan de eerste keer. 
Daarnaast weet je ook nog niet wat je de komende maanden nog gaat meemaken mey je zoontje. Het kan nu heel goed gaan, maar over een paar maanden nog heel pittig worden met je kleintje.. ook s nachts kan het wel tot een jaar of langer duren voor ze écht doorslapen. Besef wel dat als je weer zwanger bent, dit zwaar is! Ik was toch wel heel blij dat mijn dochter 'al' 1 jaar was toen ik zwanger raakte. 
Ik snap ook dat je in jouw situatie snel voor een tweede kindje wilt gaan, maar besef wel ook de 'nadelen' ;)

Eens met alles wat al gezegd is en als je weer aan de medicijnen moet is dat ook geen ramp maar je kansen zijn dan net zo groot als bij iemand zonder pcos en je bent zelf ook nu in ronde 2 zwanger geraakt dus je weet dat het ook gewoon wel snel kan gaan als je eenmaal een eispong hebt. Ik weet niet of je er weer aan moet dit zou je kunnen overleggen bij de fertiliteitsarts maar denk er wel goed overna of je het ook zo snel al weer wilt want je weet het nu 1 of 2 rondes kan genoeg zijn.

Hoi meiden, 
dankjewel voor jullie reacties. 
Geen idee of een gynaecoloog weet hoe het zo gaan? Het is idd misschien wat snel. Reactie van m’n man kwam ook een beetje onverwachts. Snap het ook wel als het weer niet gelijk zou lukken. 
Nientje 

Ik snap jullie wens heel goed! Wij zouden de kindjes ook snel achter elkaar willen. Wij gebruiken dan ook geen voorbehoedsmiddelen sinds m'n bevalling bijna 6 maanden geleden. Mijn ervaring met kindjes kort op elkaar is heel goed. Wij schelen allebei niet veel met broers en zussen en m'n neefjes zitten ook kort op elkaar. De 2e zwangerschap zal vast zwaarder zijn, maar die gedachte verliest het toch tegen onze wens, haha.
Ik heb verder geen ervaring met pcos. Bij mij is het nog niet gelukt omdat m'n menstruatie met 5 maanden pas terug kwam door de borstvoeding. Dus nu wachten of het zo mag zijn deze ronde. Van mij had het na 2 maanden al raak mogen zijn.
Dus ik zou zeggen, als het jullie wens is, go for it! 

Terug
Bovenaan