Wanneer 2e kindje?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Als 'net-moeder' verbaas ik mezelf over alle
gedachten die al door m'n hoofd spoken over een tweede kindje! Ik droom
er zelfs over..... Nou vroeg ik me af wanneer jullie (dus hoe snel na
de 1e) een tweede kindje hebben gekregen of willen krijgen. In eerste
instantie leek het mijn vriend en mij leuk als er zo'n 2,5 jaar tussen
zit. Dat lijkt ook praktisch. Maar ik vraag me af of ik nog zo lang kan
wachten als het nu al begint te kriebelen. Praktisch gezien zit je
bijvoorbeeld met het ledikantje. Als je het wil 'doorschuiven' naar de
tweede, moet je eerste al wel in een 'groot bed' kunnen slapen. Hoe oud
moeten ze daarvoor zijn? Ben benieuwd naar jullie reacties...

Groetjes,
Kipling26

Haha hier zijn alle meerdere topics over geopend.
Ik heb een dochtertje van 5 maanden en wij zijn sinds deze maand weer zonder poespas begonnen. En dan zien we wel waar het schip strand. Het is welkom maar als het nog even duurt is ook niet erg.
Tja ik denk dat elke leeftijd die ertussen zit voor en nadelen heeft.
Ik denk dat je die bij jezelf moet afvragen, Iedereen heeft hier z'n eigen mening over.
Wat vooral belangrijk is denk ik,  of je lichaam het weer aan kan? Want het is natuurlijk wel zwaarder als wanneer een 1e kindje opkomst is.

hoi

ik wilde eerst ook wachten tot de kleine bijna 3 was of zo,maar het begon toch zo te kriebelen dat we nu weer begonnen zijn,onze dochter is nu 15 maanden dus er zit altijd sowieso 2 jaar tussen en dan kan ze gelijk in een ander bedje.gr wendy

Hahahaha ja hier zijn zeker wel wat topics over geopend!
Het is een onderwerp waar blijkbaar veel moeders over tobben. Wel een geruststelling overigens. Vind  ik dan. Dat het toch niet zo raar is om hierover in de clinch te liggen met je zelf.

Bij mij begon het ook al te kriebelen toen ons zoontje anderhalf was. Helaas durfde ik toen nog niet. Ik zag overal spoken op de weg zeg maar. Ik bleef maar twijfelen over vanalles. Met als gevolg dat ons zoontje nu 3 jaar is en ik nu spijt heb dat er dus vier jaar leeftijdsverschil tussen zal zitten. Ik wou dat we eerder waren begonnen.
Maar ja overal is een reden voor, dus hier ook vast voor.
Wij gaan ook op het gemakje beginnen.
Ik ben nog niet ongesteld geworden sinds ik gestopt ben in januari. Dus óf het is gelijk raak óf het is nog niet op gang. Wij rommelen hier dus maar wat aan.

Hey succes!
En belangrijk is inderdaad dat je lichaam het aankan.
Eigenlijk is het een jaar ontzwangeren wat goed is voor je lichaam. Ik heb trouwens ook wel gelezen dat vrouwen graag zwanger willen worden als het kindje rond de 6 maanden is, dat heeft met de hormonen te maken geloof ik.
Maar goed, succes!
Groetjes Gerrie.

Hey.

Tja waarneer beginnen met een tweede.....
Onze dochter word eind maart 3 en we zijn nu 1 jaar bezig met een tweede kindje.
Wij zelf willen ze niet te kort op elkaar hebben, zelf lijkt  ons dat handiger omdat onze dochter dan een heleboel dingen al zelf kan en   uit de luier is en net zoals jij zegt kan je de babykamer meteen gebruiken voor de tweede. Onze dochter was 2,5 dat ze over ging op een gewoon bedje.

We hopen nou toch wel snel zwanger te zijn en dat de baby er is voordat onze dochter naar de kleuterschool gaat want zón lange tijd willen we er toch ook niet tussen zitten, maar ja je hebt het helaas niet voor het zeggen he?

Succes, en doe waar jullie je goed bij voelen. Als jullie toe zijn aan een tweede dan moeten jullie er lekker voor gaan.

Groeten van Miena.

hallo ik heb een zoontje van anderhalf maar hij was nog gaan 5 maanden of het begon weer te kriebelen bij ons maar het vlot niet zo maar we zien wel waarneer het tijd rijp is groetjes

Terug
Bovenaan