Wanneer 2e kindje

<p>Hallo,</p><p>onze dochter is volgende maand 1,5 en het begint toch wel langzaam te kriebelen. Nog meer moeders met dit gevoel?</p><p>vind het wel spannend, 2 kindjes en de aandacht verdelen enzo.</p><p> </p>

Ons zoontje wordt volgende maand 2, en ik ben nu ongeveer 7 weekjes zwanger van de tweede. Ik vind het ergens ook nog steeds wel spannend, maar de oudste wordt zo snel groter en zelfstandiger dat ik er wel vertrouwen in heb dat t goed komt :)

Onze dochter is vandaag 1 geworden en hier begint het ook wel te kriebelen. We willen allebei nog wel even wachten. Ik heb zelf het idee om eind van het jaar weer te beginnen. Mocht ik weer snel zwanger zijn, dan zou onze dochter ruim 2,5/bijna 3 zijn als er een broertje of zusje komt. Lijkt me mooi

Onze dochter is ook 1,5 en bij mij/ons begint het ook zeker te kriebelen maar vind het ook spannend haha ? we zijn er wel weer 'mee bezig' dus ben benieuwd ?

Hier 21 maanden leeftijdsverschil tussen mn dochters! Ze zijn ondertussen ruim 3 jaar en 18 maanden.

Ik had dus 2 kindjes onder de 2 jaar, en ja... dat eerste jaar was pittig met 2 ukkies! Maar nu ze wat ouder worden is het zoooooo leuk en ben ik er zooooo blij mee! Ze hebben samen zoveel lol dat ik het met 2 kindjes oprecht makkelijker vindt dan met 1 kindje. De oudste slaapt nog maar 1x, dus de vrijheid is een beetje terug en t is volle bak genieten nu.

Maar dat eerste jaar/15 maanden is pittig met 2 kinderen. Veel gebroken nachten, altijd wel één van de twee overdag wakker, veel gehuil en gemopper en altijd een kind dat aan je been hangt.

Maar eerlijk gezegd denk ik niet of het dan uitmaakt of het leeftijdsverschil 1.5 jaar of 3 jaar is.. het IS gewoon pittig met een tweede kindje omdat je je aandacht moet verdelen en daar moet je een weg in vinden.

Veel succes!! :)

Hier 1 die begin december 2 is geworden en eind december bevallen van de 2e. Konden niet wachten en juist leuk dat ze dicht op elkaar zitten. Zeker pittig, maar o zo leuk om de oudste met zijn zusje te zien!

Wij hebben nu 2 dochterjes met een leeftijdsverschil van 2 jaar. De jongste is nu bijna 4 maanden. De eerste 2-3 maanden vond ik enorm pittig met gebroken nachten en de volgende ochtend een peuter die ook aandacht nodig heeft, maar nog niet begrijpt dat ze soms even moet wachten. Nu komt er iets meer ritme in, begrijpt de oudste het iets beter en wordt het wat makkelijker.

Terug
Bovenaan