Wanneer 2e kindje?

A

Anoniem

Guest
Hi,

Ik heb het er wel eens zo over met mijn man en dan denk ik wel eens wanneer zullen we weer eens 'beginnen' met een 2e kindje.
Het is misschien wel weer snel maar ik zou niet zo heel lsng tussen de kinderen willen hebben..Ook weet je niet hoe lang het kan duren voor dat je weer zwanger bent en je bent dan ook nog eens 9   mnd zwanger.
Wat mij wel moeilijk lijkt is dat je met je knderwagen zit als ze er allebij nog in moeten, hoe doe je boodschappen enz.
Zijn hier al moeders die hier ervaring mee hebben??Hoe lang hebben jullie tussen de kindjes zitten?

Ben benieuwd!

Groetjes

Hoi hoi,

Tussen mijn zoontje en mijn dochtertje zit 14 maanden. Wij waren er ook vlot bij. Het ging niet helemaal per ongeluk, maar we hadden ook niet verwacht dat ik zo snel weer zwanger zou worden. Ik zelf van twee van deze ukkies heerlijk. Ik geniet er heel erg van. Ja natuurlijk is het wel druk, maar het is ook echt genieten!!! Hjerre is gek op zijn kleine zusje en Elize is gek op haar grote broer, hoe klein ze dan ook zijn. Ze reageren zelfs al op elkaar.
Met de kinderwagen kan het lastig zijn. Ik wilde graag een dubbele wagen naast elkaar en dat is niet altijd handig in de winkels, hoewel je wel gewoon je boodschappen kan halen ermee. Een wagen achter elkaar is ook een optie, maar dat wilde ik niet omdat ik de baby dan niet kon zien.
Wanneer ik een goede wandelwagen ervoor had was mijn eerste keus een buggypod geweest, een soort aanklikzitje voor aan de wagen, maar bij mij paste dat helaas niet...( wanneer je googled vind je hem zo)

Een nadeel: in mijn geval was de zwangerschap veel zwaarder. Ik had vanaf het begin last van veel pijn, uiteindelijk had ik al te veel harde buiken en zelfs weeen en bloedverlies in de 26 week en ben toen ook een tijdje in het ziekenhuis geweest. Tot aan de bevalling heb ik meer bed dan bank gezien. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij iedereen zo is, maar zelf voelde ik maar alt te goed dat mijn lichaam nog niet klaar was voor een tweede zwangerschap.....luister dus ook goed naar je lichaam..

Groetjes Hanneke

Terug
Bovenaan