wanneer 2e?

A

Anoniem

Guest
Hey allemaal,
Op 8 april is mijn dochter Nooya geboren. Ze is nu dus bijna 5 maanden. En ik zit nu alweer met t gevoel dat ik graag een 2e wil. Zowieso willen wij snel voor een 2e proberen omdat mijn man wat ouder is maarnu het volgende....
Ik begin aanstaande maandag bij mn nieuwe baan. heb dus niet gelijk een vast contract...en wij hebben in huis geen kamertje meer over. (mijn man heeft al een ouder zoontje die ook bij ons woont) dus ja..moeten wij nu wachten totdat wij over 1,5 jaar ofzo kunnen verhuizen en ik een vast contract heb? of kunnen 2 kleintjes op 1 kamer? lijkt me dat ze elkaar wakker huilen?? iemand ervaring hiermee?
Ik vind het erg moeilijk...het kriebelt zo.. helemaal als ik alle verhalen hier lees.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

groetjes,
M

Hoi,

In princiepe kunnen die gewoon samen op de kamer hoor,, ik ben nu in verwachting van de vierde, de 2 jongste delen nu samen een kamer, ik heb kinderen die goed doorslapen en bijna nergens wakker van worden en dat heb je ook zelf in de hand, zorg dat er regelmatig geluid is, begin bijv te stofzuigen als je kindje gaat slapen, zet op de gang de radio zachtjes aan, als kinderen eenmaal gewend zijn om door te slapen worden ze ook niet wakker van een ander kind!
Maare misschien een rare vraag, maar je zegt voor een 2e gaan, maar gaan jullie niet voor de 3e dan? Zal voor je (stief)zoon ook een erkenning zijn als je er zo over spreekt!
Veel succes met jullie keuze!

Gr MJ

Hoi,
We gaan er nog even over nadenken! maar ik kan vast niet al te lang wachten.
Maarre ik bedoelde natuurlijk mijn 2e. ONZE 3e. Maar geloof me, mijn 'stief'zoon vraagt zich geregeld af of hij echt niet uit mijn buik is gekomen dus over die erkenning zit het wel goed ;-)
Maar dan heb ik straks 2 ledikantjes staan..dat kan wel denk je?
Dankje,
M

Waarom zou dat niet kunnen? Zo moet t bij ons ook maar dat zie ik niet als een probleem hoor.. De kinderwagen is een groter probleem denk.. Als je dat tenminste een probleem mag noemen...

Hoi,

Ik zie ook geen probleem voor 2 ledikantjes, ze zijn toch kleiner dan 1pers bedden!
Hoe oud is je stiefzoon, mijn oudste zoon is ook niet bij mij geboren, vandaar dat ik het vroeg, wij zijn zwanger van de 4e, want het is gewoon mijn kind, tis wel mn 3e zwangerschap ja,,haha
Hij woont sinds hij 1jr is bij ons (bijna 10) je hoort dat niet vaak hé!
Nou veel geluk.

Gr MJ

hey,
Daanyal is van de week 7 geworden, dus echt een grote broer voor Nooya. En sinds zijn 2e bijna hele week bij ons. Maar heeft ook gewoon goed contact met zijn moeder hoor dus ik ben geen echte mama. meer een 2e mama voor hem.
Maar eerst maar eens beginnen bij mn nieuwe baan, dan serieus denken over 3e/mijn 2e....
Doei

Hey m88,

Ik ken je kriebels wel. Ik had dat ook heel erg rond die leeftijd. Maar bij mij was het vooral een verlangen naar het zwanger zijn. Ik vond dat zo speciaal en zo bijzonder... ik had ook een hele fijne zwangerschap. Maar aan een zwangerschap zit ook echt een kindje vast. Dus vraag jezelf af of je echt een nieuwe baby erbij wil (met alles er op en er aan, ook de huiltjes ed) of dat je gewoon weer het zwangergevoel wilt hebben?

Wij gaan nu wel voor een tweede, Onze dochter is nu 20 mnd en we zitten in ronde 3....

Ps. Ik ben er niet zo voor om die kleinen bij elkaar te leggen. Zeker niet omdat je niet weet wat je te wachten staat. Ik vind dat ze daarvoor wat ouder moeten zijn. In het begin ben je zo druk met zo'n kleintje en het is gewoon fijn als je lekker je gang kunt gaan zonder dat het andere kindje er last van heeft. En stel je eens voor dat je een huilbaby krijgt.... is het bij elkaar leggen dan wel een optie... en is er dan een andere mogelijkheid?

Terug
Bovenaan