Wanneer 3 flessen??

Hallo,

Nou mijn vraag is denk ik wel duidelijk he..haha...wanneer zijn jullie van 4 naar 3 flessen overgestapt?
Tijs is morgen 7 maanden en ik vind het allemaal soms zo'n geprop met al dat eten.
Vaak zit hij voor mijn gevoel nog best wel vol en dan moet hij alweer een fles of fuit of groente??
Mijn schema is nu alvolgt:

7.00/7.30 uur   fles 200 opvolgmelk
10.00 uur   fruit   heel potje 6 maanden
12.00 uur fles 200 opvolgmelk
14.30 uur fles 200 opvolgmelk
17.00 uur groente   heel potje 6 maanden
19.00 uur fles 200 opvolgmelk

Nou mocht ik van het CB ook al brood gaan geven maar dat krijgt hij echt nooit op tussen 10 en 12 uur!! Na 12 uur gaat hij altijd slapen dus veel meer rekken kan ik ook niet want dan gaat hij over zijn slaap heen.

Nou dacht ik, misschien kan ik smorgens half potje fruit doen en dan om 14.30 uur de andere helft dat de fles van 14.30 uur vervalt?? Maar ik weet niet of dit een goed idee is. Ik hoef pas 14 maart weer naar het buro en was benieuwd hoe jullie dit doen.

groetjes. Danielle mv Tijs 7 maanden

Hoi Meid

Ik ben Marjan en moeder van Sem (9-7-06)
Ben maandag naar cb geweest en sinds die dag is hij van 4 flessen naar 3 flessen gegaan.

Zijn schema is nu:

7:30 uur 200 cc opvolgmelk met 7 scheppen bambix
10:30 uur 1 hele pot fruit (van 6 mnd) of vers fruit
12:30 uur 200 cc opvolgmelk( komt later broodje bij,ik wacht nog even)
15:30 uur 150 cc diksap met liga,
17:30 uur 1 hele pot groente (van 6 mnd) of zelf gekookt, daarna schaaltje yogurt met beetje diksap of een danootje
19:00 uur 200 cc opvolgmelk

daarna slapen tot andere ochtend 7:30 uur

Je kan inderdaad ook half potje fruit s'ochtend geven en andere helft s'middags,je kan eventueel ook wat diksap geven of een liga uit het vuistje.
Brood wacht ik zelf nog even mee, maar als je daarmee start mag je er 150 cc melk bij geven,vaak hebben ze daar dan genoeg aan.

Succes, hoop dat je er wat aan hebt!

gr marjan

hoi,

mijn dochter is nog lang niet zo ver hoor al vliegt   de tijd. maar op t KDV bij ons waren er kids die en na de boterham en na het avondeten thuis een halve fles kregen. zo is er één hele voeding af en is de fles voor voor t slapen nog wel aanwezig.....
ik denk dat ik dat het lekkerst vind voor mn kleintje.

Hai Danielle,

Ik heb een zoontje van 8 maanden (20-06-2006)  en mijn schema is als volgt:
(heb dit schema vanaf  6 maanden)

8.00u fles 180cc 6schepjes
1000u heel potje fruit
12:30 fles nu 150cc 5 schepjes eerst 180cc maar geef nu een heel broodje vanaf 7 md
15:00u diksap met een liga,rijstewafeltje of babykoekje
1700/1730 groente heel potje en daarna yoghurt met diksap erdoor of danoontje
1945u laatste fles 180 cc 6 scheppen.
Op advies van het CB moest ik vavaf 6 md overgaan op 3 fv.
Groetjes samira mv Leroy

Hallo,

Mijn dochter is vandaag ook 7 maanden. Wij hebben met 6 en halve maand van het CB dit schema mee gekregen. Een tussenstap voor straks het brood(moet 13 mrt weer naar CB)

7.00/7.30 uur 210 cc met 7 schepjes

9.30 1/2 of 1 stuk fruit, of potje 4 maanden

12.00 200cc met 6 schepjes

16.00 1 el aardappelen en 2 á 3 el groente of klein potje 4 maanden
                  met daar bij 90 cc en 3 schepjes

20.00 210 cc met 7 schepjes en 3 á 4 el nutrix (de nutrix doe ik niet is allemaal te veel voor haar. Ik mocht de nutrix ook s'middags geven)

Ik snap dat het schema wat jij hebt te veel en erg geprop is. Dit is al veel voor mij dochter. Ze drinkt vaak niet alle flesjes leeg. Wordt tijd voor een fles minder. Wacht even tot bezoek CB.

Hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes poem

hoi,
ons schema als volgt natuurlijk is het niet op de minuut af.
ze is 8 mnd.

730 bord pap(bambix)200cc

1000 fruit

1230 brood(eet een halve) met 200cc melk

1500 koekje(liga, cracker) met diksap(of verdunde appelsap)

1800 groenten(potje) soms nog haar sap erbij, ze lust haar sap niet zo graag.

en om 2130 een fles pap(goedenacht van nuticia)200cc
en ze slaapt door tot de ochtend.

we gaven haar eerst om 1900 laatste fles maar dit dronk ze niet leeg en kwam in de nacht alsnog.
dus voor dat ik lekker ga slapen mag zij nog even een papfles.

dus 3 melkproducten perdag!
succes

Ik wil er even op reageren dat het voor een meisje heel anders is dan voor een jongen.
Als ik dat schema moet doen voor mijn zoontje dan huilt hij de hele dag.
Ik ben zelf heel erg bezig met het schema voor hem en ik kom er maar niet uit.
Dat CB vind ik ook niet alles.
Mijn zoontje is 7 maanden en ik krijg er maar geen regelmaat in het is echt verschrikkelijk.
Ik ben ook nog eens een jonge moeder die van iedereen maar goedbedoelde adviezen aanneemt maar daar word ik ook niet wijzer van.
Als iemand een tip heeft??
Groetjes

Terug
Bovenaan