wanneer 3 flessen

hoi hoi

op het cb zeiden ze tegen mij...als je kindje ongeveer 3/4 groentepotje eet,mag je een fles laten vallen. Die van 16.00 bijvoorbeeld en dan geef je rond die tijd wat drinken en een soepstengel ofzo.

dus...als jou kindje de groente goed eet,mag het wel hoor volgens mij.

Mijn dochtertje is nu 6 maand en zit op 3,5 fles ongeveer,omdat de groente niet fantastisch gaat,dus krijgt ze na de groentehap nog een halve fles(ongeveer 100 cc)

groet marjolein

oja,wanner je die dan geeft,ligt een beetje aan je kindje denk ik.

Lianne krijgt 8.30 fles,11.30/12.00 fles,15.00 fruit(heel potje vanaf 6 maand)
17.00 groente en halve fles dus en om 19.00 fles met nutrix erdoor.

hoi, ik vind dat mijn kindje zoveel krijgt.
Ik geef ochtends een fles, dan pap, dan een fles, dan fruit, dan een fles, dan warm eten en dan weer een fles. Alle flessen van 200 totaal, laatste 230. Tussendoor nog diksap.
Hij eet het potje van 200 gram bijna altijd helemaal leeg. Fruit ook een flink bordje allemaal op. Pap ochtends is melk en nutrix.

Alleen ochtends kan ik niet wachten met de fles tot 8:30 omdat hij altijd al wil om 6:30.

hoi hoi

ja dat is zeker wel veel. drinkt je kindje alle flessen wel leeg dan?
mijn dochtertje heeft nu al moeite met alles erin krijgen.

het is juist wel een voordeel dat je kindje zo vroeg de 1e fles krijgt. mijn dochtertje is pas om half 9 wakker en krijgt daardoor alles best dicht op elkaar.

een schema voor jou zou kunnen zijn...

6.30: papfles 200cc
9.30: fruit
12.30:fles 200cc
15.00: diksap en koekje of soepstengel ofzo
17.00 groentehap

19.00/19.30 (ongeveer,in ieder geval voor slapen gaan)fles met evt nutrix erdoor  
tís maar een idee hoor,maar zo zou ik het denk ik in jou geval doen. Ik kan smorgens geen fruit geven omdat ze pas om half 9/9 uur fles krijgt

groetjes marjolein

Hi Dames!!

Ik zit een beetje met hezelfde probleem!! Het schema wat overigens verderop staat ga ik denk ik ook maar 's proberen. Mijn meisje is bijna 8 maanden en krijgt naast fruit en groente ook nog 4 flessen. Waarvan de laatste op 20.30u/21.00u. Alleen moet ik haar daar altijd voor wakker maken.

Maar als jullie kindjes dan om 17.00u/17.30u groente en toetje eten zijn ze dan wakker tot 19.00u? En zit de fles dan niet te kort op de vorige maaltijd? Als Beau heeft gegeten valt ze om 18.00u echt om van de slaap! Hoe hou ik haar dan wakker tot die fles? Haar slaapjes overdag doet ze s'morgesn een uurtje (met geluk 2!) en s'middags rond 12.30u ong 1,5uur. Vanaf 16.00 begint ze al moe te worden dus dan begint het rekken tot het eten!

Tips hoe ik dat kan veranderen zodat ze dus tot 19.00u wakker blijft?

hoi lindano,

mijn zoontje leg ik altijd om 17.00 nog een half uurtje op bed, meestal slaapt hij niet, jengelt wat, ik probeer het een half uur, ligt hij dan nog wakker, haal ik hem eruit, dan moet ik hem meest bezig houden, omdat hij te moe is om zichzelf te vermaken, zo rond 18.30 in bad, 19.00 de fles met nutrix en om 19.30 slapen.

succes

Terug
Bovenaan