wanneer 3 maanden?

Ooo wat ben ik blij met dit antwoord...  Mijn collega zei dat je met 13  weken 3 maanden bent dus ik had al de pest erin omdat ik dan een week langer moet wachten... Gelukkig dus kan ik eerder al spulletjes kopen ...

Dank jullie wel liefs Marcha 10 wk  
 
Hallo,

Ik wil je goede humeur niet verpesten hoor, maar je bent volgens mij met 13 weken 3maanden zwanger, althans dat zegt mijn zwanger-boek. Op zich ook wel logisch, want een kwartaal = 3 maanden en een kwartaal bestaat uit 13 weken.
Maar goed, je kan toch ook wel spulletjes kopen met 12 weken?

Groetjes kirsten
36w5d
 
Hallo,



Ik heb even uitgrekend wanneer je hoeveel maanden bent, een maand duurt
gemiddelt 4 weken en drie dagen, (40 weken gedeelt door 9 maanden). Als
je 4 weken telt zouden dat 28 dagen zijn en dat is bij mijn weten
alleen in februari, de rest is allemaal 30 of 31 dagen.

Dus volgens mij moet dit kloppen.





1 maand is 4w3d

2 maanden is 8w 6d

3 maanden is 13w 2 d

4 maanden is 17w 5 d

5 maanden is 22w 1d

6 maanden is 26w 4 d

7 maanden is 31w

8 maanden is 35w 3 d

9 maanden is 40 weken



Ik hoop dat je hier wat mee kunt ik vind het zelf wel handig

groetjes leeuwtje

 
Ik houd zelf 3 maanden= 14 weken aan. Ik heb namelijk gelezen dat de eerste drie maanden 14 weken(2 weken na het begin van je laatste menstruatie) beslaan. Dan het tweede trimester eindigt bij 28 weken en het derde trimester is de rest van de zwangerschap.
 
Hoi Marcha,

Neem die 3 maanden grens toch niet zo strikt en ga lekker vast wat spulletjes kopen als je daar veel zin in hebt. Dat heb ik ook gedaan. Het is echt niet zo dat als jij spulletjes koopt dat invloed heeft op het verloop van je zwangerschap.
Voor de zekerheid goed de bonnetjes bewaren! Mocht er iets kapot zijn. En lekker gaan genieten van al die kleine kleertjes en leuke spulletjes voor baby's.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan