wanneer 3e kindje

Hallo,

wij hebben 2 lieve kinderen. een jongen en een meisje. graag zou ik nog een 3e willen mijn man wil ook wel maar hij vind het wel erg snel allemaal. de kinderen zijn 3 en 1. ik zou nu al wel graag voor de 3e willen gaan maar twijfel ook beetje of we niet beter jaartje kunnen wachten. omdat het anders miss wel erg druk word met 3. heeft iemand hier ervaring mee?

ik wou heel graag 3 kindern mijn vriend 2 dus we hebben er een hele tijd overgedacht ben nu 23 weken zwanger mijn kinderen zijn 6 en 4 jaar ik wou zelf ook wel wachten tot ze iets ouder waren omdat mij dat makkelijker leek als met 3 jonge kinderen thuis

hi,

zelf vind ik min.drie jaar verschil heel fijn..
een kind van drie kan je dingen uitleggen,begrijpt alles beter.
maar goed tussen jouw eerste en tweede is een kortere leeftijd(je kan niet altijd zelf kiezen en soms kies je ervoor prima)
om drie kinderen onder de 4 te hebben lijkt mij niet echt ideaal.
ik zou een jaartje(weet niet wanneer de oudste 4 word) wachten, er gaat er dan immers 1 naar school.
dan heb je overdags alle aandacht voor de twee en na schooltijd alle aandacht voor de oudste.

uiteraard mag jij ze opvoeden,keuze is aan jou.:)
als jou gevoel zegt doen, moet je het doen!

succes

Ik ben enkele weken geleden bevallen van de vierde.
Tussen de eerste en tweede zit 2 jaar. Tussen de tweede enb derde 3 jaar en tussen de derde en de vierde 2 jaar.
Ik vond persoonlijk de overgang van 2 naar 3 kinderen het makkelijkst. Misschien omdat er daar 3 jaar tussen zit of omdat onze derde zo'n lief en heel makkelijk kind is. In elk geval vond ik het fijn dat nummer 2 net iets ouder was toen nummer 3 kwam. Maar het is voor iedereen persoonlijk.
Je oudste is drie dus die zit hoogst waarschijnlijk op school als de derde geboren wordt.
Succes met je keuze, hoop dat je snel zwanger mag zijn en een fijne zwangerschap mag beleven.
groetjes Hanneke

Ha,

Ik ben nu 37 wkn van de derde. Oudste is 4 jr, 2e is 2,5 jaar (zit 20 mnd tussen 1e en 2e) en nu dus zwanger van de derde. Onze tweede is dan om precies te zijn 2 jr en 9 mnd. De kids vinden het geweldig zelfs de jongste is er nu helemaal mee bezig en zelf vinden we het ook erg leuk en gezellig. De jongens spelen nu al veel met elkaar en dat blijft hopelijk zo.
Zelf ook een broer met leeftijdverschil van net geen 2 jaar gehad en we hebben nog een goede band.

succes

Ik ben nu 36 weken zwanger van de derde. Onze oudste wordt volgende week 5 en de jongste wordt in maart 3. Doordat ik 2 jaar geleden een flinke burnout heb gehad, zit er dadelijk bijna 3 jaar tussen nr. 2 en 3. Anders was nr. 3 er waarschijnlijk wel eerder geweest. De overgang van 1 naar 2 vond ik erg pittig, waarschijnlijk omdat ik toen al niet lekker in mijn vel zat. De oudste was toen net 2 en snapte heel veel, maar begreep niet alles. Daarom vind ik het nu heel fijn dat de jongste bijna 3 is, als zijn broertje of zusje wordt geboren. Ik zie eigenlijk ook niet echt op tegen de komst van de derde. Ritme hebben we toch al, doordat de oudste naar school gaat. En daardoor heb ik er overdag maar 2 thuis. Zelf zou ik het erg druk vinden om 3 kids te hebben onder de 4 jaar. Maar dat is natuurlijk heel erg persoonlijk. Als het voor jullie goed voelt om nu al voor een derde te gaan, dan moet je er met de volle honderd procent voor gaan!

hoi,
Ook wij willen heel graag nog een derde kindje. Die van ons zijn nu 3 en 5.
Ik denk dat het voor iedereen anders is. De een wil ze graag snel op elkaar zodat ze nog in het ritme zitten en de ander juist niet. Bij ons is het zo dat we eigenlijk niet wisten wat we wilde. Ik had wel sterker het gevoel voor nog een derde maar mijn man niet. Uiteindelijk dacht ik misschienis het maar ook beter zo, qua financien, oppas enz.. Maar nu besef ik me dat dat allemaal matriele dingen zijn en dat mijn gevoel voor nog een derde wel erg sterk aanwezig was. Na het een half jaartje te hebben aangezien ben ik toch maar weer in gesprek gegaan met mannetje. Want wist dat het bij hem ook vooral het matriele dingen waren. Nou wij zijn eruit gekomen en volgen toch ons gevoel..
Denk zelf als we een jaar terug dit gevoel zo sterk hadden dat we er toen al voor waren gegaan.
Nu zie ik wel veel voordelen met dit leeftijdsverschil maar dat zie ik ook wel van weinig verschil..
Succes met jullie keuze!

Hallo,

Wij hebben er voor gekozen om de kinderen zo dicht mogelijk op elkaar te krijgen. Tussen 1 en 2 zit 19 maanden, tussen 2 en 3 2.5 jaar en tussen 3 en 4 20 maanden. Nr 1 was 4 toen nr 3 kwam en nr 2 was 4 toen nr 4 werd geboren. Dat is wel een erg leuk leeftijdsverschil. Ik merkte dat ze op die leeftijd veel meer met de zwangerschap bezig zijn.
De kinderen zijn nu 7, 6, 3.5 en 21 maanden. Je merkt toch dat er ondanks de kleine leeftijdsverschillen toch 2 kampen zijn (de oudste 2 en de jongste 2) die verschillende interesses hebben. Denk wel dat dit minder wordt als ze ouder worden. Het is best pittig als ze klein zijn, maar wij zagen er wel de voordelen van in om gewoon aan 1 stuk door in de luiers te zitten en met middagslaapjes rekening te moeten houden.

Succes!

Terug
Bovenaan