Wanneer 4 flessen??

Ik moet onze zoon (3-7-8) altijd wakker maken voor de laatste fles. Ik bied hem dan altijd 165 aan, maar dit drinkt  hij  bijna nooit leeg. Overdag krijgt hij 4*200.
Geven jullie nog steeds een late fles? Zo nee, wanneer zijn jullie daarmee gestopt?

Wij moeten over anderhalve week naar het cb, ben benieuwd wat hij dan weegt en wat ze zeggen over deze fles.

Een trotse mama
(zoon 22 maanden en een zoon 7,5 weken)

Hoihoi,

Evy is nu 14 weken, en krijgt nog 5 flessen. We zijn met 2 maanden overgestapt van 6 naar 5 voedingen.
Wij moeten haar nu ook altijd wakker maken, maar ze drinkt dan toch altijd wel wat. Nu is ze geen grote drinkster; het verschilt dan ook per fles wat ze wil drinken.
Op het cb zeiden ze tegen mij, dat je een fles kunt weglaten als je je kindje echt niet akker krijgt en/of je moet bedelen om een paar cc te drinken. Ook vonden ze Evy 2 weken terug nog te jong om al over te gaan naar 4 flessen.
Maar als je het idee hebt dat je kleine eraan toe is; drinkt natuurlijk wel al 4 grote flessen nu, zou ik gewoon deze week even bellen met het cb of tijdens een weeguurtje even persoonlijk langs gaan en het hun voorleggen. Dan weet je het zeker en natuurlijk je eigen gevoel volgen.

Groetjes Iris mv Evy (16-05-08)

Hoi,

Bij onze oudste zoon (is nu net 2) werd ons verteld dat hij vanzelf aan zou geven als hij die fles niet meer nodig had. Of hij zou die laatste fles niet meer willen, of hij zou de ochtend fles niet meer willen of hij zou niet wakker te krijgen zijn voor de laatste fles. Wij hebben hem ook een paar maanden wakker moeten maken voor die fles.
Hij was net 5 maanden toen hij ineens de ochtend fles weigerde. Die avond hebben we hem  laten slapen en sliep hij meteen goed door.

Ze moeten boven een  bepaald gewicht zitten om naar 4 flessen te mogen. De reden hiervan is dat anders de bloedsuikerspiegel  op een gegeven moment in de nacht  te  hard kan dalen, waardoor je ze niet wakker kunt krijgen voor de ochtendvoeding. Hier moet je echt voor oppassen. Dus overleg even met het cb wat te doen.

Groetjes,
Susan (mv Tijs 2-8-06 en Stef 29-7-08)  

Terug
Bovenaan