wanneer 4 maanden?

hallo
ik vroeg me eigenlijk af wanneer ik boas 4 maanden mag noemen?met 4 maanden mogen ze bv nutrix.is het nou 16 weken of 4 keer 30/31 dagen?dus vanaf 30 januari geteld 31 mei?scheelt toch ruim een week.al komt t vast niet zo nauw,ik vroeg me af hoe jullie rekenen.ik begin persoonlijk liever een weekje later dan eerder wat eten betreft.die buikjes zijn toch nog erg teer.
groetjes kari

Hoi ,

Ik tel ook per maand, dus 19-feb, 19 maart, 19-april, etc. En over die tere buikjes gesproken: overal wordt tegenwoordig geadviseerd om pas na 6 maanden met bijvoeding te beginnen. Zéker als je kindje een verhoogde kans op allergiën heeft. Dit geldt dan ook voor Nutrix.

groetjes,
Sabine

Hallo,

Ook ik begin ermee als Senne 4 maanden is (en tel van 27-2 tot 27-6). In het groeiboekje heeft mijn cb-verpleegkundige ook stickers geplakt met voedingsadviezen vanaf de 4e maand hoor. Ik ga dan ook starten, omdat er dan nog geen druk op ligt en Senne rustig kan wennen aan nieuwe smaakjes zonder dat het echt móet. Tot 6 maanden wordt fruit en groente nog gezien als bijvoeding, dus je kunt inderdaad ook tot 6 maanden wachten als je dat wilt.

Groetjes,
Dionne

hoi
sabine heeft wel gelijk.en ja,nutrix is natuurlijk ook bijvoeding ja..zucht...
ik vind t best een moeilijk discussiepunt.sommige cb's adviseren het en er zijn potjes voor 4 maanden.MAAR..die potjes zijn zo superdun gezeefd dat het niet verteerd hoeft te worden en er praktisch hetzelfde uitkomt als het erin gaat.dus waarom zou je het dan geven?ik twijfel heel erg.aan de ene kant zou het fijn zijn als ik boas ermee beter tevreden krijg.aan de andere kant vind ik het eng omdat boze tongen toch beweren dat t niet goed is.wij hebben geen last van allergien e.d.,maar ik hou er ook niet van om hem te gaan voeren omdat dat "zo leuk" is.mn schoonvader stopt hem nu al vanalles onder zn neus(voor de grap)maar ik vrees dat t niet lang gaat duren voor ze hem echt wat in zn mond willen stoppen en ben nu al bang voor ruzies omdat ik t niet wil en mn schoonouders vinden dat t best kan,en mn schoonvader roept nu al steeds;in dit huis zijn wij de baas,wat je thuis doet moet je zelf weten.als het echt die kant op gaat zal boas zn opa en oma niet veel meer zien,want ik vind het echt eng(afgezien van het feit dat ik het uberhaupt niet wil hebben!)
is er verder niemand die twijfelt?of vind de een gewoon dat t kan en de ander van niet?
ik vind t echt moeilijk.misschien maar een een goed gesprek aangaan met een voedingsexpert ofzo..
groetjes kari

Hoi Kari,

Ik heb precies hetzelfde hoor. Thijs is  volgende week 4 maanden (geboren 11 januari,  volgende week  11 mei). Nu zal het niet zo heel precies op de dag aankomen, maar ik wil eigenlijk liever nog even wachten met het fruit/groentehapje, maar mn handen jeuken wel hoor. Je hebt helemaal  gelijk dat  we het niet moeten doen omdat we het zelf zo leuk vinden, maar doen wat het beste is voor onze kleintjes. Ook mijn schoonouders (schoonmoeder vooral) vindt het maar raar dat Thijs nog steeds niks krijgt. Vroeger ging dat anders, bla bla bla.
Ik wordt er af en toe ook heel onzeker van hoor. Laten we maar doen wat onszelf het beste lijkt voor onze kleine.

Terug
Bovenaan