wanneer 4 voedingen??

Even een vraagje...

Eerst ff de uitleg.
Yari is nu 15 weken, hij heeft al een week of 6 geen nachtvoeding meer, Met een speentje ff geven was het goed en tukte mooi door tot 6-6.30 uur. Ik geef flesvoeding.
De laatste 2 weken komt hij echt elke nacht om 4 uur en moet ik er een keer of 3 uit voor de speen, we zijn dan wel in totaal een uur verder.
Het is dan 5 uur en voordat ik zelf slaap gaat de wekker van mijn man al weer bijna.

Yari drinkt dus overdag 5 voedingen om de 4 uur van 180 cc.
Om 7 -11 -15 -18.30 -23. uur die van 23.00 uur krijgt hij 200cc.
Nu vraag ik me af wanner ga ik over op 4 voedingen ??
Ik maak hem om 23.00 uur altijd wakker de laatste 2 weken, zou ik hem uit zijn diepe slaap halen ??
Bij onze dochter van 2,5 jaar ging ik destijds bij 17 weken over naar 4 voedingen, zonder problemen, ze sliep met 11 weken altijd van 23.00 uur tot 7.00 uur. Maar omdat Yari elke nacht om 4 uur wakker is zie ik het niet zitten dat hij dan ineens van een uur of 8 's avonds tot de volgende ochtend doorslaapt.
Yari was 3 weken terug 6200 gram en 60 cm.

Heeft iemand hier al ervaring mee???
Of tips voor mij??
Sorry voor het lange verhaal.
Groetjes Marina.

Ben ook erg benieuwd naar deze tips.

Kan je helaas niet helpen want wij hebben hetzelfde probleem.

Ben aan het overstappen op flesvoeding en heb hetzelfde schema als jij (alleen snachts en sochtends krijgt hij nog borstvoeding).

Wij moeten hem ook wakker maken voor de voeding van 23.00 uur. Deze drinkt hij dan half slapend op (meestal niet eens leeg). Maar daarna word ie gezellig weer om 3 uur en vervolgens weer om 6.00 uur wakker.

Het is al beter dan dat het was, want tot een week geleden stonden we nog zeker 5 a 6 keer per nacht naast zijn bed omdat hij erg onrustig was...speentje er in, aai over zijn bol, voeding..etc...
Echt heel vermoeiend.

Ik ben ook bang dat we hem uit zijn diepe slaap halen als we hem om 23.00 wakker maken, maar zolang hij nog komt voor die nachtvoeding wil ik die van 23.00 ook niet overslaan.

Hij is nu bijna 12 weken.

Hoop toch dat ie in ieder geval die van 3.00 snel gaat overslaan...

Maar ben ook benieuwd...vanaf wanneer 'mag' die voeding van 23.00 eraf?

hoi hoi,
Mijn meisje is 10 wkn en krijgt eigenlijk 4 en een halve voeding(hi hi klinkt raar).De eerste rond 7.30 (190cc),tweede rond 11/11.30 bied weer 190 aan,dan rond 15.30,bied weer190 aan,dan om 19.30 dan bied ik 220 aan.Die 3 keer 190 drinkt ze meestal 2 keer echt op en de andere keer rond 140.De 220 drinkt ze ongeveer 205 op.Ze slaap `s morgens een uur in de box en gaat na de fles van 11/11.30 na bed tot 15.30.....daarna fles en spelen en weer een uur in box slapen,rond 18.30 in badje en daarna fles.Dan slaapt ze tot ongeveer 4.00 uur(gister was het 4.30,de dagen ervoor nog 3,30)ze kreeg eerder 100(90 water 3 schepjes pepti) nu geef ik haar 80 `s nachts enzo afbouwen.
Eerst maakte we haar ook wakker om 23/24 uur,dan dronk ze fles niet leeg en kwam ook nog om een uur of 4....nu doe we het zo,hebben we samen nog een avond en als we of vooral ik moe ben ga ik op tijd(rond 21/21.30) na bed.
Groetjes gaby.

Hoi meiden !

Ik heb dit toevallig vorige week bij het cb nagevraagd omdat wij Thomas ook altijd wakker moeten maken voor de laatste voeding en ik dacht dat omdat hij op de bovenste lijn van de groeicurve zit hij misschien eerder aan toe zou zijn dan Stijn om de laatste voeding te laten vallen.

Mij werd toen verteld dat Thomas aan 2 criteria moet voldoen voordat ik de voeding van 23.00 uur mocht laten vallen: 1. hij moet 5 - 5 1/2 maand oud zijn en 2. hij moet meer dan 7 kg wegen.

Voorlopig moest ik het dus gewoon nog op 5 voedingen houden.

Groetjes.

Jolanda

Hoi,

Jort krijgt sinds een week of drie nog maar 4 flessen. Het CB vond dit geen probleem, want 'elk kind is anders' was hun antwoord. Hij wordt om 8.00 uur wakker, krijgt een fles van 210 cc water + 7 schepjes, vervolgens om 12.00 en 16.00 uur een fles van 180 cc + 6 schepjes en 's avonds om 20.00 uur de laatste fles van 210 cc + 7 schepjes. Gaat prima! En volgens het bureau dus ook verantwoord.

Jort is nu trouwens 3 maandjes en woog bij de laatste controle  5840 gram en is 61 centimeter.

Ik heb het gewoon uit mezelf geprobeerd, omdat ik toen ook al 2 weken hem uit een diepe rust moet halen voor zijn fles. Vond ik een beetje tegenstrijdig.

Volg gewoon je gevoel: dat is vaak het beste!

Succes!

Nicolien

Terug
Bovenaan