wanneer aanmelden voor zwangerschap cursus en wat is het beste???

Ik ben nu 17.5 week zwanger en wil me gaan aanmelden voor een cursus. Heeft iemand enig idee wanneer je dit het beste kan doen? En heeft er iemand tips voor een cursus?
Ik heb ergens gelezen dat er verschillende soorten zijn, maar heb geen idee wat het beste is.
Liefs laura

Ht schijnt er heel erg aan te liggen door wie de cursus gegeven wordt. Ik denk dat je vk wel weet welke cursus bij je in de buurt goed staat aangeschreven. En het ligt natuurlijk ook helemaal wat jij nou precies wil met zo'n cursus en wat er uberhaupt wordt aangeboden.

Hier in de buurt was alleen gym een paar dorpen verderop waren nog 2 andere cursussen, maar ik heb gekozen voor het gemak in eigen dorp. Ik heb de gym heel erg leuk gevonden en ook leerzaam. Maar bij sommige is het echt alleen een puf en zucht clubje en wordt er weinig verteld en weinig nuttige tips gegeven heb ik begrepen.

groetjes,
Wietske

Hoi !
Je bent nu 17,5 week en dan is het inderdaad al wel mogelijk om je aan te gaan melden hoor ! Ik heb bij anderen informatie gevraagd en rondgekeken wat er dicht in de buurt is. Vooral op het eind heb je geen zin meer om ver te gaan rijden. Ik heb zelf zwangerschapsyoga gedaan, wat wel leuk was, maar toch vooral een klaagclubje was en daar moet je wel van houden. Ik heb wel redelijk wat ontspanningsoefeningen geleerd om bij de bevalling toe te passen. Mijn partner moest 1 keer mee en dat was ook meer dan genoeg voor hem.
Birgit

Hai,

Ik heb zwangerschapsyoga gedaan. Ik vond het heerlijk en ook supergezellig. De aandacht ging voornamelijk uit naar je houding en ademhaling tijdens de zwangerschap en de bevalling. Hoe kun je rugklachten voorkomen en hoe kun je je pijn wegademen tijdens de moeilijke uren in de bevalling. Bij mij waren er ook 4 partnerlessen (van de 12) die gegeven werden door een man, zodat de mannen zich ook konden voorbereiden.

Vooral de laatste weken was iedereen al erg dik en was het vooral kletsen en tips uitwisselen. Of ik er wat aan heb gehad zal nog moeten blijken want ik hoop een dezer dagen te bevallen.
Bij je verloskundige zullen vast wel wat folders etc. liggen met diverse aanbiedingen. Je kunt natuurlijk ook gaan zwemmen of zwangerschapsgym gaan volgen. Voor iedereen is het anders. Ik heb me trouwens aangemeld rond een week of 18. Sommige cursussen hebben vrije inloop. Die van  mij begon met een vaste groep begin december en eindigde half maart.

Succes

Ik vind het allemaal onzin!
Heb zwangerschapsyoga gedaan, maar ben de laatse 3 lessen niet geweest. Verschrikkelijk zeg, wat onwerkelijk allemaal dat gepuf en dat net-doen-alsof-je-aan het bevallen bent....die ademhalingstechnieken heb ik niet kunnen gebruiken. Als je buik zo'n pijn doet is het juist niet te doen.
Ik ben waarschijnelijk te nuchter. Cursussen zijn nergens voor nodig. Je kunt genoeg lezen, en de verloskundige helpt je overal doorheen!

Hai Laura,

Nou.. al een heel scala aan reacties.. wordt kiezen voor je. Ik denk dat het er echt aan ligt wat voor persoon je bent. Ik doe nu gym en het valt op zich wel mee. Maar vind de oefeningen echt erg dom. Zou me misschien meer op mn gemak voelen bij yoga.. maar ja. Anders nog even een tip:.. kijk ook even wat er vergoedt wordt door het ziekenfonds.
Succes met een keuze maken.

Liefs Kirsten

Terug
Bovenaan