Wanneer aanschaffen van uitzet/ klaar maken kamertje?

Ha meiden!

Ik denk er nu al steeds meer over na om lichtjes bezig te gaan om ruimte te maken voor onze 2e uk. Maar mijn man heeft dit volgens mij nog helemaal niet in zijn hoofd... Wij wonen niet erg groot, maar ons computerkamertje moet dus ruimte maken voor een kinderkamertje. Onze computers en administratie moeten dus verhuizen, maar waar heen? Naar een kamertje in de garage, wat nog gemaakt moet worden, of we moeten ruimte maken op onze slaapkamer.
Ik heb al helemaal bedacht dat onze kledingkast vervangen moet worden door een eigen gemaakte kast met schuifdeuern, wat dan veel groter is. De kleding e.d. van ukkie komen dan bij ons in de kast, zodat die leuke open kast, die er al staat op de nu nog computerkamer, gewoon kan blijven staan. En naast de nieuw gemaakte kledingkast komt een plank/ bureautje voor de computers (mijn man heeft er nl 2 voor de hobby).
En... wat schaf je nog eens voor de 2e uk aan? Van onze 1e hebben we nog van alles natuurlijk, dus lang niet alles hoeft aangeschaft te worden.
Ik heb in ieder geval bedacht dat ik wel een leuke draagdoek wil en een zitje die uit zichzelf beweegt en muziek maakt (rustgevend). Maar praktisch gezien, moet ik dan ook weer nieuwe hydrofiele luiers enz... aanschaffen of niet?

Houden deze vragen jullie ook bezig?

Groetjes Syreetha

Ik ben er ook al een beetje mee bezig hoor! Onze eerste uk krijgt een nieuw kamertje. Die kamer is nu nog een soort speelkamer/kledingkastkamer. Die kast moet er dus uit en we willen nieuw vloertje leggen. Die er nu ligt is beschadigd. En er moet een nieuw kamertje komen (bed, kast, enz) De huidige babykamer willen we opfrissen met wat leuks aan de muur en accesoires. Maar dat komt wel als we eenmaal weten of het een jongen of meisje is.

Moet er goed over nadenken wat we eventueel nog nodig hebben verder. We hebben natuurlijk alles van de 1e nog. Persoonlijk zou ik alleen leuke hydrofiele luiers extra kopen. Ik heb echt een hele stapel, maar stel dat het nu een jongen is vind ik het wel leuk om een paar nieuwe te hebben en moet ik de roze wegleggen. Maar de witte kunnen dan makkelijk nog een ronde mee hoor! Ik strijk ze ook altijd voor ik ze in het bedje leg, dat ziet er net ff netter uit. En er moeten natuurlijk geen vlekken opzitten, dan zou ik ze ook weg doen.

Gelukkig hebben we wat dat betreft nog ff om er over na te denken en dingen aan te schaffen :)
Maar wel leuk om over na te denken!

wij gaan in januari aan de kamer voor de jongste beginnen, dan is het niet zo druk op het bedrijf en kan manlief mooi helpen met behangen.
Spulletjes hoef ik voor deze puck bijna niet aan te schaffen, moet alleen een nieuwe kinderwagen,de andere was na 3 kindjes echt op
Verder koop ik altijd een eerste setjes kleren voor ieder kindje, maar daar wacht ik nog even mee. Heb in januari een kledingparty, waar ik hoop iets leuks te kunnen krijgen
Verder moet ik hier en daar wat uitgeleende spullen terug vragen, maar dat komt goed :)

Mijn vriend is al bezig om zijn spullen uit de hobby kamer te verplaatsen naar de logeerkamer, want die gaan we nu omtoveren tot zijn hobby kamer.
Verder ben ik al hele tijd kijken voor kinderkamer spulletjes op marktplaats dat als we eenmaal een veilige grens over zijn dat we dan direct om spullen kunnen en dan niet eerst nog veel/ lang moeten zoeken.
Heb verder nog niks gekocht want de meesten zeggen ook dat dat nu nog wat vroeg is en wacht daarom ook nog even tot ik ongeveer de 16 weken voorbij ben...

Hier duurt het ook nog even.. Zijn dit jaar net in dit huis getrokken en de basis is af maar veel kleine dingen niet... Die willen we eerst af hebben, want nu hebben we er al amper tijd voor met 1 uk, laat staan straks met twee! En de kleine slaapt toch de eerste tijd bij ons op de kamer dus mochten we te laat zijn kan me man na de geboorte alsnog aan de slag hahahaha

wij hebben een hele zolder volmet babyspullen, de laatste jaren alles wat we kregen op zolder gegooid, zo van we zien het wel...gaan in de kerstvakantie eens kijken wat er allemaal ligt. Gaan in ieder geval nieuwe babykamer zoeken, kinderwagen krijgen we van mijn ouders en box van schoonouders, rest ligt al aardig op zolder..

Moeten ook een kamer gaan leeghalen, raamvervangen...t lijkt nog zooooo ver weg, maar 1 feb ben ik jarig en dan ben ik alweer 18 weken, dus dan vliegt de tijd ineens....

Maar psychisch vind ik t doodeng om hierover na te denken, hebben 3,5 jaar gevochten voor een kindje en nu durf ik er domweg niet van te genieten....zoooo raar.

Gelukkig heb ik een enthousiaste man, dus t komt vast allemaal goed!

Terug
Bovenaan