wanneer aanvragen kraamzorg?

A

Anoniem

Guest
Hoelang van te voren ongeveer meld je je aan voor kraamzorg?

Je hoort van die horror-verhalen over wachtlijsten etc.

Groetjes Lin

hoi hoi

Mij is verteld en heb ik ook gedaan dat je de kraamzorg moet aanvragen meteen nadat je je eerste echo heb gehad. Dus je termijnecho. Ze moeten weten wanneer ongeveer je uitgerekende datum is. Ik heb dat ook meteen gedaan en het is gewoon in orde en aangevraagd.

Groetjes evelien
20w 3d

Mij werd verteld voor de 12 weken, als je NA de 12 weken aanvraagt is het op eigen risico als iets niet meer beschikbaar is.

Dus ik heb het meteen aangevraagd met mijn 8 weken :)

meestal is de termijnecho wel voor de 12 week. maar zonder een uitgerekende datum kunnen ze niks. Ik had ook meteen gebeld toen ik hoorde dat ik zwanger was maar mij werd mooi verteld dat ze niks konden als ik die echo niet had gehad. Mijn termijnecho was gemaakt met 10 weken dus ik was nog ruim op tijd.

groetjes evelien
20w 3d

Hallo ponyville,

Omdat ik straks voor een poosje op vakantie ga en ik daarna pas een echo krijg wil ik de kraamzorg voor de echo aanvragen...kan dat? Als ik terug kom van vakantie ben ik de 12 weken al gepasseerd.  Ik zag dat jij je al met 8 weken had aangemeld? Groetjes Linda

je kan altijd bellen om te vragen wat te doen. De een is de andere kraamzorg niet dus de wachttijden zijn ook verschillend.

groetjes evelien

Terug
Bovenaan