Wanneer afbouwen naar 3 flesjes per dag?

Hoi allemaal,

Mijn dochtertje krijgt nu 4 flesjes van 200cc ( laat soms weleens 30 cc staan) per dag, en daarbij krijgt ze haar fruithapje en haar groentehapje.
Wanneer kan je ongeveer het vierde flesje afbouwen naar 3 flesjes? Ze doet het nog wel goed hoor op 4 flesjes, want in haar laatste flesje krijgt ze ook nutrix.
Ze is nu 5 maanden en 1 week, en ze weegt 6335 gram.

Groetjes van Elly
 
Hoi,

Ik ben vorige week begonnenom de laatste fles van 19.00 te laten vallen, maar mijn dochter hoefde die fles haast niet meer, ze spuugde alles eruit. ze eet wel een heel potje groente en een danoontje en dan een uurtje later zo rond half acht gaat ze op bed en slaapt ze tot de volgende ochtend 7.00.
Maar als je dochter alles nog gewoon goed opdrinkt dan zou ik het zo eerst nog laten, dan heeft ze er waarschijnlijk nog behoefte aan.
Oh ja, mijn dochter is nu ruim zes maanden.

groetjes
 
Hoi Elly,

Op het cb zeiden ze tegen mij dat bij 6 maanden de groentehap volledig een flesvoeding vervangt, omdat je steeds een beetje meer gaat geven. Ik weet niet hoeveel je je kindje geeft, dus misschien zou het nu al kunnen. En anders geef je gewoon wat ze wil drinken, maakt niet uit of ze iets laat staan, ze krijgt genoeg.

Groetjes Joyce
 
Hoi meiden!

Nou, als de duvel ermee speelt. Ze drinkt nu met moeite de laatste 2 avonden haar laatste flesje.
Ze eet om 18.00 een potje groente ( een klein potje voor 4 maanden) en een danoontje. Om ongeveer 19.15 gaat ze in bad en daarna krijgt ze normaal gesproken nog een flesje met nutrix erin. Maar sinds de afgelopen 2 avonden lukt het moeilijk, want dan is ze zo moe dat ze zelfs te moe is om haar flesje te drinken. Ze slaapt op de dag heel weinig.
Misschien moet ik proberen om haar papflesje naar de ochtend te verplaatsen en dan na haar groente en danoontje, lekker in bad doen  en dan naar bed brengen.
Wat vinden jullie daarvan?

Groetjes van Elly
 
Terug
Bovenaan