wanneer afspraak maken voor echo?

Hey meiden,

ik heb een vraagje. ik ben nu iets meer dan 5 dagen zwanger. as vrijdag (als ik 6 weken ben en toevallig vrij ben) wil ik bellen naar de gynaecoloog voor een afspraak voor de echo.
ik mag naar haar toegaan, omdat ik een missed abortion heb gehad en niet twee weken in extra onzekerheid wilt zetten of het wel of niet goed zit)(zoals vorige keer het geval was)
ik ben een beetje aan het twijfelen voor wanneer ik een afspraak in ga plannen? bij 7-8 week of 8-9 week.
ik zat zelf te denken om de week van 14 mei te doen, als het mis is, dan kan ik misschien die week nog geholpen worden en heb ik nog een aantal vrije dagen om bij te komen..

maar aan de andere kant ik wil het liefst zo snel mogelijk weten of het hartje gaat kloppen of niet. wanneer is dat echt zichtbaar?

ik voel me wel anders dan bij mijn vorige zwangerschap. heb veel meer klachten (eerste keer had ik alleen last van gevoelige borsten en moe en dat werd minder..) nu heb ik bijna overal last van en lijkt of het erger wordt ipv minder..
hoop dat het een goed teken is.

aan de ene kant probeer ik echt positief te zijn en te denken dat het de tweede keer waarschijnlijk goed zal gaan. ben zelf aan het nadenken hoe we en wanneer we het aan onze ouders gaan vertellen.
maar aan de andere kant durf ik niet positief te zijn. wat als??

mijn vriend wilt pas echt over de zwangerschap praten als we de echo gehad hebben. hij is erg nuchter en heeft zoiets van: eerst echo zien en dan kijken we verder. hij durft ook niet echt blij te zijn.

pff en niemand weet het verder.. op mijn werk loop ik als een zombie rond, ben moe, duizelig, verstrooid, soms misselijk, drink weinig tot geen koffie en moet minstens elk uur naar de wc.
ben benieuwd hoelang het duurt voordat ze het merken..
hoe verbergen jullie het voor collega's/vrienden/fam??

uiteindelijk een heel verhaal geworden..

liefs diaan

Pfff lastig hoor. Ik zou zelf kiezen voor 7-8, maar met 8-9 is er weer iets meer te zien. Tja ik zou snel zekerheid willen.

Ik werk in een klein team. En enkele goede collega's weten het. Vandaag mijn baas verteld. Hij weet ook van mijn miskramen. Ik ben nu alleen zo ziek en spuug vanaf 16.00 uur, dus vandaar maar vermeld. Hij zei gelijk dat ik om drie uur Naar huis toe moet deze week en wanneer ik het wil. Hij denkt altijd zo goed mee. Familie weet van niks. Alleen mijn zus. Maar de rest denk dat mijn man nog steeds gesteriliseerd is, ha, ha ze weten niks van de hersteloperatie. Dat wordt een enorme schok voor ze.

Hey meid,

Ik zou gewoon naar de vk bellen en waarschijnlijk leggen hun wel een datum voor dus dan hoef je zelf ook niet te dubben.....
Vervelend dat je je zo rot voelt, ik ken er nog 1, hopelijk wordt het gauw beter, ik ben vandaag precies 8 weken.

Wat betreft het verbergen? Bij ons weet iedereen het vanwege onze medische achtergrond en dat is ook wel fijn want iedereen houd wel rekening met me.....

Succes! Liefs Lynn.

Hey meid,

Lastig he die onzekerheid? Het onbezorgde is er na een miskraam wel vanaf, vind dat eigenlijk het ergste van een miskraam. Ik heb 2 missed abortions gehad (tussendoor wel een kerngezonde zoon op de wereld gezet :)) en nu dus weer meteen zwanger na een missed abortion. Ik heb mijn gyn gevraagd of ik extra echo's mag en dat begreep ze volkomen. Ik mag de komende 3 weken elke week een echo, dus bij 7w, 8w1d en bij 9w2d. Ik vind de echo van as woensdag extra spannend, misschien kan jij een echo krijgen bij 7 weken (dan weet je of het hartje klopt ja/nee), 9 weken en evt 11 weken? Die 2 weken is lang genoeg ertussen!

Probeer wel positief te zijn hoor, stap 1 is gezet: je bent weer zwanger! :) tuurlijk mag je voorzichtig zijn maar probeer niet teveel aan een eventuele curettage te denken...

Wat betreft je man, voor een man is het lastig. Nu helemaal na een mk. Hij heeft jou intens verdrietig gezien en hij voelt nu niet wat jij voelt, hij probeert zich een beetje in te dekken voor een eventuele teleurstelling. Heel logisch, maar geef hem de tijd, hij draait wel bij als er een goede echo is geweest!

Wij hebben het vrij snel aan de ouders en beste vrienden verteld, wij moeten het echt wel kwijt aan een paar mensen want mocht t mis gaan dan hebben we hen enorm hard nodig! Probeer daar je gevoel in te volgen, er rust helaas nog steeds een taboe op een miskraam maar het is jouw lijf!

Sterkte ermee, maar ga echt uit van het positieve en probeer met 7 weken een echo te krijgen, die stress is niet fijn..

Groetjes, Charlotte

Hoi Diaan,

Ook ik heb deze keer veel meer klachten dan bij de missed abortion. Toen was ik net als jij moe en had ik pijnlijke borsten. Vandaag had ik een echo met een prachtig kloppend hartje. Hou je er dus maar aan vast dat het toenemen van klachten een goed teken is!
Ik heb mijn echo op 7 weken en 5 dagen gehad. Ik mocht een datum inplannen vanaf 7 weken. Op dat moment kan je het hartje goed zien en mocht je onverhoopt toch iets minder ver zijn, dan zie je nog steeds een hartje.
Ik weet dat het moeilijk is, maar maak jezelf niet gek (en dat zegt stresskipje nr 1....)

Liefs Vlinder

Ow meid, wat een dilemma voor je. Ik zou gewoon bellen en dan hoor je het zelf wel! Misschien kun je een vroege echo vragen ivm verleden? Hebben meer meiden hier gehad!

Ik heb rond 8 weken de eerste echo, zonder medische redenen, dus lijkt me vrij normaal om tussen 8-12 weken afspraak te hebben.

Liefs

Terug
Bovenaan