Wanneer alleen snachts slapen?

Haai dames,

onze lieve dochter is sinds een week elke ochtend rond 4 uur of 5 uur klaar wakker.
Misschien 6 uur als we mazzel hebben.
Ze gaat rond 19 uur naar bed in de avond en slaapt alleen in de middag een uurtje of 1,5 uur.
Nu zei mijn schoonmoeder dat ze misschien overdag wakker moet blijven??
Zelf lijkt het mij erg vroeg, ze slaapt ook nog graag en altijd zonder moeite in de middag.
Ook s'avonds gaat ze graag slapen altijd zonder moeite.
Maar dit trekken wij niet lang zo... Op het moment ben ik 20 weken zwanger en kan mijn slaap wel gebruiken zeg maar!

Groetjes Gaby

hoi hoi,

Ik denk dat dat per kindje verschillend is. Onze kleine man heeft nog steeds 2 slaapjes op een dag! (ochtend van 10.15 tot 12.30 en middag van 15.00 tot 17.00)  vooral die van de ochtend krijgen we er maar niet af! heel soms slaat ie die van de middag over maar dan trekt ie het eigenlijk niet tot 19.00 en is hij om 16.30 echt niet meer te genieten!

de ochtendslaap rekken tot 12.00 ofzo zodat hij maar 1 slaap doet  is tot op heden nog geen succes hier....

Ikzelf sliep nog 2 x per dag tot mijn 2e jaar. (ben overigens nu nog een slaapkop hoor)
Ik denk dat je het gewoon moet proberen als je denkt dat ze er aan toe is. Vergeet alleen niet dat ze hun slaap ook nog heel hard nodig hebben om alles van die dag te kunnen verwerken en te kunnen leren (in hun onderbewuste dan)
en voor jezelf is het ook wel lekker hoor!

Ik geloof dat kindjes vaak wel totdat ze naar de kleuterschool gaan in de middag nog slapen (bij ons op het KDV wel in iedergeval) zeg maar tot 3,5 jaar?? maar... het is echt per kindje verschillend!

sam slaat heel soms zijn middagslaapje over,,,ik heb altijd zoiets van: als ie lief aant spelen is en niet aangeeft moe te zijn dan laat ik hem lekker spelen.
Gisteren bijvoorbeeld heeft ie de hele dag niet geslapen en is ie 's avonds om half 9 als een blok in slaap gevallen.

Normaal gaat sam rond half 10 naar bed omdat het een heerlijke uitslaper is..dus 's avonds is ie altijd nog lief aan het spelen en dan slaapt ie door tot minimaal 9 uur
Dus misschien een idee om je dochter iets later naar bed te doen?
Je hebt wel wat langer 's avonds een kleine om je heen maar 's  ochtends kan je wel even lekker je rust pakken nu je zwanger bent!

Ik denk dat er geen fout of goed is rond deze leeftijden qua slapen..nu in deze periode ook een beetje aan jezelf denken natuurlijk ;)

Groetjes An

Goh, dacht echt dat Thomas nog de enigste was die 2x slaapt!! Maar hetzelfde geval als bij Snoopy, doe ik dat niet heb ik rond 17.00uur een stikchagarijnig kind. Nou daar pas ik dus voor hoor.
Maar af en toe lukt het ook wel weer om hem 1x op bed te leggen, ligt er maar net aan hoe hij de ochtend doet!
Vind het ook allemaal een gezoek hoor met dat slapen, maar ik doe het gewoon maar op gevoel. Dan zal het wel goed zijn.
Bij ons denk ik in ieder geval dat het nog lang zal duren voordat Thomas alleen snachts nog slaapt!
Gewoon doen wat jij denkt dat goed is voor jou en de kleine!

Nou.... voor nu lijken we de uitkomst gevonden te hebben!!

Linthe slaapt overdag max. een uur en hier door heeft ze nu 2x een hele nacht doorgeslapen en gisteren zelfs zonder avond fles!!!!

Hopen dat ze dit kan vasthouden, ook op het kdv!

Groetjes en bedankt voor de reacties!!!

Terug
Bovenaan