Wanneer alleen spelen?

Hoi, ik werk sinds een paar maanden als Nanny (in Engeland) bij een Frans-Engels gezin. Ik pas daar 5 dagen per week op, op een meisje van 13 maanden. Nu mijn vraag, haar box staat in de slaapkamer omdat ouders vinden dat ze daar nog steeds in moet spelen (ze snappen niet dat het - in NL- gebruikelijk is dat de box in de woonkamer staat) Ze willen ook dat ik dus al die uren dat ze daarin speelt naast haar zit! Wat vinden jullie? Vanaf welke leeftijd laten jullie je kindje alleen in de box? Naar mijn idee wordt ze hierin dus erg belemmert qua ontwikkeling? Hoop dat iemand mij kan helpen.... Hiervoor heb ik 6 jaar in een KDV gewerkt en dat was toch wel even iets anders..... Hoop op reacties... Groetjes Krista
 
Hoi Krista,
Als je box in de woonkamer staat speelt het kindje al gauw alleen, als je even in de keuken bent ofzo. Ik vind het ook vreemd dat dit in dit gezin anders gebeurt van een kennis van ons (uit UK) weet ik dat zij de box ook in de huiskamer heeft staan. Maar de ouders van het kind bepalen hoe het opgevoed moet worden en jij zult je daar aan moeten aanpassen. Als het echt indruist tegen je eigen gevoel moet je je overleggen of dit het juiste gezin is voor jou. Dat is mijn mening! verder ben ik ook benieuwd hoe anderen hier over denken. Succes daar in England! en fijne feestdagen
 
Ik heb de box al weggedaan toen mijn dochter 6 maanden was. Met 13 maanden moet het kind lekker de wereld gaan verkennen en gaan leren lopen. Naast een box zitten lijkt mij zonde van je tijd. De box is evt nog te gebruiken als je even dingen moet doen waar je geen klein kind bij kunt gebruiken. Is het het eerste kind bij deze familie? Ik zou het bespreekbaar maken. Zeker met jouw kdv-ervaring ben jij meer deskundig dan zij. Helaas zijn zij wel de baas over hun kind en opvoedmethoden. Good luck!
 
Wij lieten onze dochter niet meer in de box op het moment dat ze zich voort kon bewegen. Lekker de wereld ontdekken in een ruime veilige omgeving. Ze is nu 10 maanden. Als ik nu naar de WC moet ofzo zet ik haar even in haar ledikant. Box wordt bij ons alleen nog gebruikt voor de opslag van haar speelgoed in de woonkamer.
Ik zou het inderdaad bespreekbaar maken, als je naast de box blijft zitten is dat toch ook eigenlijk geen aleen spelen meer?
Succes
 
Mijn zoontje is 4 maanden en speelt al vanaf 3 maanden regelmatig alleen in de box, als ik even in de keuken ben of zo... als hij dat een probleem vindt laat hij dat direct merken hoor!

Tussendoor ga ik wel regelmatig even kijken hoe het met hem gaat, klets even met hem of geef hem een aai over zijn bol, en daarna speelt hij weer vrolijk verder... soms vindt hij de babygym een stuk interessanter dan de mama!
 
Terug
Bovenaan