Wanneer alleen spelen?

Hoi, ik werk sinds een paar maanden als Nanny (in Engeland) bij een Frans-Engels gezin. Ik pas daar 5 dagen per week op, op een meisje van 13 maanden. Nu mijn vraag, haar box staat in de slaapkamer omdat ouders vinden dat ze daar nog steeds in moet spelen (ze snappen niet dat het - in NL- gebruikelijk is dat de box in de woonkamer staat) Ze willen ook dat ik dus al die uren dat ze daarin speelt naast haar zit! Wat vinden jullie? Vanaf welke leeftijd laten jullie je kindje alleen in de box? Naar mijn idee wordt ze hierin dus erg belemmert qua ontwikkeling? Hoop dat iemand mij kan helpen.... Hiervoor heb ik 6 jaar in een KDV gewerkt en dat was toch wel even iets anders..... Hoop op reacties... Groetjes Krista
 
Hoi Krista,

Ja dat is wel een beetje lastig. Het blijft hun kind natuurlijk. Al ben ik het niet met hun eens. Dat ze in de box speelt is natuurlijk op zich geen probleem, maar ze kan best alleen in de box spelen. Bij mijn 2 kinderen had ik de box allang weggedaan met 13 maanden. Maar dat is ieder voor zich. Er zijn kinderen uit mijn kennis kring die het fijn vinden om iets voor zich zelf te hebben en het zelf graag willen als het te druk wordt. De box is dan even voor hun zelf.
Je hebt ervaring genoeg en ik deel jouw mening.
heel erg veel suc6.
 
Ik heb de box met 13 maanden afgebroken, omdat mijn dochter er toen al bijna nooit meer in zat. Ik zou eens met de ouders praten, of geef aan dat je het zelf ook leueker vindt als het kindje uit de box is en je samen met het kind kunt spelen.

Succes
 
Misschien moet je eens op een Engels kdv vragen hoe zij dat doen, of op een Engels forum. Ik denk dat je op dit forum echt Nederlandse antwoorden krijgt en omdat het toch hun kind is, wil je misschien eerst proberen het van hun kant te zien ipv hen van jouw mening te overtuigen.
Mijn kinderen hebben nooit in de box gespeeld hoor, dus ik ben het ook niet met je werkgevers eens, maar probeer het eens van een andere kant te benaderen. Ik wens je er veel succes mee en hoop dat jullie het er (misschien ergens ertussenin) over eens kunnen worden.
Groetjes van Natascha.
 
Terug
Bovenaan