wanneer alsnog curretage na miskraam

Ik snap er niet veel meer van. Afgelopen woensdag kreeg ik dus buikpijn en werd ik dacht ik ongesteld. Ik had bloedverlies net als normaal. De dagen er na alleen een beetje bruinige afscheiding. Nu vandaag (zondag) opeens weer buikpijn en helder bloedverlies. Heet iemand hier ook ervaring gehad met onregelmatig bloedverlies na een 'natuurlijke' miskraam. En moest je dan alsnog een curretage krijgen? Ik wil het graag even van jullie horen.
Maria

Hoi Maria.

Ik denk dat je eerst een echo moet laten maken,dan kijken ze of alles weg en schoon is,ik heb zelf 6 miskramen gehad en ben afgelopen woensdag pas voor de eerste keer gecurreteerd!
Die andere keren hebben ze eerst een echo gemaakt en alles bleek toen schoon te zijn
Heel erg veel sterkte

Danielle

Hoi,
ik ben op 15 maart bevalen na een zwangerschap van 18 weken. Ik had eerst normaal bloedverlies, wat na een paar dagen stopte. Ik moest nog voor controle, 5 dagen erna en toen bleek er nog wat in de baarmoeder te zitten. Ik ben toen gecurretteerd, en had daarna geen bloedverlis, tot weer zo'n 5 dagen erna. Toen bleek er nog steeds iets in de baarmoeder te zitten en ben uiteindelijk na 2 weken nogmaals gecuretteerd. Ook hierna geen bloedverlies, en nu weer wel,... Ik weet het zelf ook niet, maar als ik jou was zou ik, zeker bij buikpijn, toch even een echo laten maken voor de zekerheid. Als de boel gaat ontsteken is dat ook geen pretje. Sterkte met alles.
Anne

Hoi Danielle en Anne,
Bedankt voor jullie reacties.
Vervelend he als het zo aan het rommelen is in je lichaam. Nadat ik het bovenstaande berichtje verstuurd had ben ik een stukje weefsel (2,5 cm ongeveer) kwijt geraakt. Het zag er een beetje vlezig uit. Sorry als jullie het onsmakelijk vinden, maar misschien herkent iemand het. Het bloeden is wel weer minder. Ik heb wel de gyneacoloog (assistente eigenlijk) gebeld. Als het bloeden wel weer erger wordt moet ik weer bellen. Morgen had ik al een afspraak staan voor een telefonische nacontrole en uitslag van onderzoek op het vruchtje. Dus dan kan ik het nogmaals bespreken.
Vervelend dat je 2 maal nog gecurreteerd bent Anne. Ik hoop voor jou dat het nu misschien gewoon je menstruatie is.
Nou Danielle en Anne jullie ook veel sterkte.
Groetjes, Maria

Hoi Maria,

allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen met dit verdriet. Ik heb zelf 5 miskramen gehad en nadat de laatste bekend was, hebben ze me 2 keer onderzocht toe het zelf op gang was gekomen. Ze hebben inwendig gekeken of alles eruitt was en of het goed verliep.
Ik zou dus in jou geval zeker even alles na laten kijken.

Veel sterkte!

Groetjes Floor

Hoi Maria

Ik heb zelf vorige week een miskraam gehad. Het vruchtje is spontaan afgekomen. Dinsdag is het vruchtje afgestoten en woensdag heb ik heel veel bloedverlies gehad. Vanaf donderdag tot afgelopen dinsdag nog wat donkere afscheiding. Nu is er niets meer aan de hand. Volgens de dokter komt het in principe zelf af en als ik klachten zou houden kunnen ze een echo maken. Nu ik nergens last van heb ga ik er maar van uit dat alles schoon is. Ik weet het ook niet ik heb er namelijk geen ervaring mee
Liefs Wendy

Terug
Bovenaan