Wanneer ander bedje?

<p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Wanneer stap je over naar een volgend bedje? Mijn zoontje is bijna 16 maanden en een ontzettende beweeglijke slaper. Hij verwisseld ongeveer 6x per avond/nacht van kant in zijn slaap, maar sinds een paar weken probeert hij ook dwars te liggen. Vroeger ging dit prima, maar hij is nu zo groot dat dat niet meer lukt en hij in zijn slaapzakje met zijn benen in de spijlen vast komt te zitten. Is dit een teken dat we over moeten naar een peuterbedje met hekje ervoor? En gaan ze dan zonder slaapzak? </span></p>
 
tja je zou het eens kunnen proberen.
Mijn dochter wordt volgende week 2 jaar, maar ze slaapt nog prima in het ledikant. Haar zusje is 8 weken oud, ligt nog in de wieg. Als zij binnenkort naar het ledikant gaat, gaat mijn oudste dochter naar een peuterbed. Maar dan is ze dus al wel ruim 2 jaar. 
Sommige kinderen liggen tot ze 3 jaar zijn in het ledikant. Zelf lijkt me met 16 maanden al overstappen wat vroeg, maar je kan het altijd proberen toch? In een peuterbed slapen ze in principe zonder slaapzak, onder een dekbed. Ze kunnen er zelf in en uit, dus een slaapzak is dan niet meer zo veilig als je kindje besluit uit zn bed te stappen met een slaapzak aan ;)
 
Tsja lastig.. het lijkt me nog wel erg jong..
Mijn dochter gaat over naar haar peuterbedje als ze 2 is omdat dan 2 mnd later haar zusje geboren wordt en die haar ledikant krijgt. Als dit niet zo was geweest had ik haar zeker nog even in haar ledikantie gelaten omdat ze er prima in slaapt en het vertrouwd is.
 
Maar ik heb dan ook geen andere reden om haar in een groot bed te leggen..
 
Hier was mijn dochter ook ruim 2 jaar toen we zijn overgestapt.
Toen ook meteen zonder slaapzak idd.
Maar juist als hij zo beweegelijk is, lijkt me een slaapzak nog wel fijn! Zeker nu het weer kouder wordt.
 
Het is voor elk kind anders wanneer hij of zij er klaar voor is. Je kan er hier wat meer over lezen. Misschien heb je er wat aan: https://mybabywatcher.com/overstap-naar-grote-bed-kind/
 
Terug
Bovenaan