wanneer 's nachts doorslapen + speentje probleem

Onze zoon sliep vrij snel  door, maar de laatste nachten is ie rond een uur of 2 à 2.30 uur wakker (ontroostbaar). Ik geef hem dan maar een flesje (na alles geprobeerd te hebben om hem weer rustig en in slaap te krijgen), dan komt ie om 4.00 uur (normale tijd) weer ... Je begrijpt dat de oogjes hier erg klein zijn. In het begin sliep ie zo mooi door van 24.00 - 04.00 of 05.00 uur. Het ergste komt nog (voor ons); hij wil na 04.00 uur niet meer normaal slapen, maar we moeten om de kleine 10 minuten naar hem toe ... vanwege zijn speentje die uit zijn mondje is gevallen. We bouwen overigens met zijn knuffels een 'muur' richting zijn speen, maar hij gaat naar achteren, tja. We hadden namelijk de tip gekregen om de speen alleen te geven wanneer hij moet slapen.

Kunnen jullie mij tips geven hoe ik hem in een schema krijg en het speen probleem?
Oftwel help! Mijn roze wolk is 's nachts donkergrijs!!

Dank jullie wel!
 
hoi dorien,
hoe oud is je baby? krijgt hij al de papfles s'avonds? dat helpt ook wel eens met doorslapen, tenminste bij ons wel.
dan is het maagje wat voller en hebben ze minder snel honger.
verder zegt men dat in slaap laten huilen ook een mogelijkheid is maar ik kan me heeeeellll goed voorstellen dat dat moeilijk is.
zachtjes praten als hij s'nachts wakker is, nachtlampje aan, het zijn tips die ik elders gelezen heb maar zelf nog niet heb hoeven toepassen....
ik wens je alle succes toe.
en hoop voor je dat er nog meer tips komen....
en dat je dan uiteindelijk de gouden tip vind!!!
 
dAG dORIEN,

Ik heb een dochter van 12 weken. Geef zelf BV, en de laatste voeding  nu om 23.30. Ik had ook datzelfde probleem. Wat ik toen geprobeerd heb, was inbakeren. Wat mij verteld werd, was dat ze onrustig worden van hun ongecontroleerde armpjes. Toen ik dat dus geprobeerd had.. Sliep ze gelijk door tot 5.30..   En dat was een van de eerste keren.. En dat heb ik even gebruikt en toen ben ik om 21.00 gaan inbakeren i.p.v. 24.00 , want ook zij had het probleem met inslapen zonder speen. En dan haal ik de doeken om 24.00 eraf. Misschien dat het bij helpt. En als ze 's nachts weer komt, dan leg ik gevulde kruiken op de dekentjes. Dan blijven de armpjes ook bij elkaar...   Veel succes!
 
Hoi Dorien,

Ik had hetzelfde probleem. Mijn zoontje werd continu wakker van de ongecontroleerde armpjes. Hierdoor wipte hij iedere keer zijn speen uit zijn mondje.
Ook ik heb hem ingebakerd, maar op een gegeven moment vond ik dit toch niet zo prettig zo strak.
Toen stond in de Kinderen een stuk over de bakerzak. Dit is een slaapzak zonder mouwen, met een ingebouwd hesje. Heeft hij toch een beetje ruimte, maar niet te veel.
Sindsdien slaap hij door tot 06.45 uur en dan moet ik hem wakker maken voor zijn flesje. Wie weet hoe lang slaapt hij anders door.
Hij wordt wel nog eens een enkele keer wakker op een nacht voor zijn speentje, maar dat is niet zo erg meer.

Kijk maar eens op www.bakerzak.nl
 
Geweldige tips en we hebben ze direct ingevoerd. Het resultaat is dat wij nu de nu de hele nacht door slapen! Het CB heeft dus niet altijd gelijk!
Nogmaals bedankt!
 
Terug
Bovenaan