Wanneer appeldiksap?

Hoi,



Ik geef mijn zoontje van bijna 6 maanden nog borstvoeding. Daarnaast
eet hij al groente en fruithapjes en dit gaat heel goed. Nu wil ik hem
ook wel wat meer qua drinken er bij geven. Ik dacht aan mischien wat
sap proberen. Vanaf wanneer is dit eigenlijk het beste? Ik kan het niet
zo snel op internet vinden. Thee en water geven zou natuurlijk ook
kunnen.

Wie heeft er tips?



Groetjes

 
hoi hoi je baby's vanaf 4 maanden al proberen diksap te geven   mijn dochter is nu 7 maanden maar die vindt het nog steeds geen van alle lekker dus geen thee /water/sapjes alleen maar melk dus je moet er niet raar van op kijken als je kindje het nog niet lekker vindt je kunt het dan wel steeds probren aan te bieden
 
quote: Angelita schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-11-2005 21:22:53'));

Hoi,

Ik geef mijn zoontje van bijna 6 maanden nog borstvoeding. Daarnaast eet hij al groente en fruithapjes en dit gaat heel goed. Nu wil ik hem ook wel wat meer qua drinken er bij geven. Ik dacht aan mischien wat sap proberen. Vanaf wanneer is dit eigenlijk het beste? Ik kan het niet zo snel op internet vinden. Thee en water geven zou natuurlijk ook kunnen.
Wie heeft er tips?

Groetjes


Hoi,

Danique heeft tot 6,5 maand melk gedronken, daarna fruit en groente geintroduceerd en toen ze 7 maand was dronk ze ook water,thee, diksap.
Ik haal de diksap vanaf 4 maand van Olvarit, thee van zonnatura of de reformwinkel. Danique moest er eerst ook niets van weten, ben blijven aanbieden en zo in ene dronk ze het wel.
 
Hoi,

Ik geef mij dochtertje van bijna 7 maanden af en toe wat water om haar uit een beker te laten leren drinken maar borstgevoede kindjes hebben eigenlijk geen extra vocht nodig.

als je op internet wilt kijken kijk eens bij www.borstvoeding.com  hier staan veel tips over bijvoeden

 
hoi je moet absoluut geen diksap geven hoor dat is heel slecht voor de tanden je kan beter rooibos thee geven daar zit geen theeine in en daar krijgen ze ook geen darmkrampjes van anders gekookt water geven als je echt een sapje wil geven dan kan je gewoon van die sapflesjes mengen met een beetje water .maar echt geen diksap hoor dat heeft een tandarts me afgezworen gr.angelique
 
een kindje wat bv krijgt en groente en fruit hoeft geen extra vocht te hebben. Dit hoeft pas wanneer ze echt mee gaan eten dus brood en warme maaltijd.
Ik zou zeker geen diksap geven maar gewoon water of idd rooibosthee.

groet,
Jinny
 
Hoi meiden,



Ik ben inmiddels begonnen met appeldixsap geven. Ik kook eerst wat
water laat het afkoelen en meng het met een beetje dixsap. Waarom mag
je dit niet geven zoals een aantal hier noemen? Het zijn natuurlijke
suikers uit het fruit wat er in zit en geen toegevoegde suikers.

Hij vond het eerst niet zo, moest er even aan wennen maar nu vind hij het wel lekker en geef ik het af en toe tussendoor.



Nog bedankt verder voor de tips!

 
He Bulletje,

Mijn dochter van 4 maanden oud krijgt iedere ochtend een sapje gemaakt van diksap. En ze vind het erg lekker. Je zegt dat je tandarts het afkeurd, maar dan mogen kinderen toch ook geen ranja meer? En by the way: diksap kun je natuurlijk net zo dun maken als je zelf wilt.
Als ik mijn eigen tandarts moet geloven dan mag je ook geen cola drinken en geen ijsthee. Daar zou ook te veel suiker in zitten. Nou, wat mag je dan nog wel aan je kindje geven? Ik vind het allemaal wel erg onduidelijk. Ik geef mijn dochter gewoon een sapje. En als je twijfelt kun je natuurlijk ook de nutricia voedingslijn informeren.

Groetjes Ilona L.
 
Terug
Bovenaan