wanneer auto stoeltje?

Hallo
Onze dochter is nu 8 maanden en is de maxicosi behoorlijk zat aan het worden, vooral de wat langere afstanden. Ze kan nog niet zelfstandig zitten maar met lichte ondersteuning zit ze prima. Wanneer zijn jullie overgestapt op een autostoeltje?
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en ideeen.

Groetjes, Corina
 
wel wachten tot ze zelfstandig kan zitten. maar lange afstanden zijn dan ook niet zo goed voor en kleintje, in 1 positie zitten, probeer het zelf maar eens! je bent gebroken! dus probeer eerder de lange afstanden nog uit te bannen tot ze wat groter is.
gr brenda
 
je heb tegen woordig ook auto stoeltje die je vanaf het begin kan gebruiken.dus als maxicosi.ik heb een autostoel die ik eigenlijk gelijk kon gebruiken,maar heb dat niet gedaan,maar na 5 maanden had ze het wel gezien die maxicosi.gillen in de auto.ik heb een autostoel die je de zijkanten kan stellen en in ligstand kan zetten.ze kan nu ook niet lang zelfstandig zitten.en nu vindt ze het geweldig,om haar heen kijken.


 
Waarom wachten tot ze zelfstandig kunnen zitten???? tegenwoordig hebben bijna alle auto stoelen een slaapstand die kun je toch gebruiken zo zitten ze niet. Zelfde houding als in de maxicosi.
ik heb isa met 7 maanden in een auto stoel gedaan ze vond het super.
In de maxicosi zat ze maar tegen de rugleuning van de achterbank te kijken en in de autostoel ziet ze veel meer.

Je moet wel een goeie autostoel kopen hoor die je in iedergeval in de slaapstand kan zetten.
Wij hebbem de maxi piore en die bevalt prima..

succes
 
Volgens mij is het belangrijk dat ze goed kunnen zitten omdat dan de rug en nek spieren goed sterk en ontwikkeld zijn. Dit is nodig ivm een aanrijding. Door de klap word je kindje in de maxicosi gedrukt en komt er geen druk op het nekje te staan. Gaan ze vroeg in een autostoeltje en je krijgt een aanrijding dan is de kans groter dat er veel en of blijvende schade is aan het nekje. Doordat ze dus naar voren geduwd worden.


Groetjes
 
ja idd ze heben ene slaapstand, maar de hele stoel veranderd daarvan van houding je kindj niet!!!!! die blijft in precies dezelfde houdeing zitten hoor! alleen de stoel veranderd.
en het wordt aangeraden om een maxicosi te gebruiken omdat je die achterstevoren kunt zetten, dat is vel veiliger.
 
Nou Linda dat is dus wel belangrijk, want bij een maxicosi rijd je kind achteruit en heeft het nekje dus heel wat meer kans om dit goed op te vangen dan wanneer je kind vooruit rijd op deze leefijt. Echt niet te vroeg beginnen met een autostoeltje, waarom toch die haast? Veiligheid moet toch het belangrijkste zijn hierin?
 
Terug
Bovenaan