wanneer avondeten en fles??

haidiehaai,


Sander (7 mnd) is een schatje en alles gaat hier erg goed (slaapt inmiddels na 5,5 'lange'  maanden door!!!). Ik vindt het alleen lastig als ik moet werken. Ik kan hem om 16.45 van de creche halen, zijn we om 17.00 uur thuis. Dan ren ik me rot om hem meteen eten te geven. Om 18.45/19.00 uur is hij namelijk helemaal op en moet slapen.Hoe doen jullie dat met avond eten? Een heel potje geven en binnen 2 uur ook nog een behoorlijke fles erachteraan vind ik te veel. Soms heeft hij er 's nachts ook last van. Hem laten slapen en om 20.00 uur de fles geven werkt niet zo goed, dan wil hij niet meer slapen. Minder geven wil ik eigenlijk ook niet, want hij moet zijn groenten en melk ook hebben. Hoe doen jullie dat?

groetjes lineke
 
Hoi Lineke,
Wij hebben thuis hetzelfde probleem. Mijn dochter eet met ons mee, anders wil ze niet eten. Zien eten doet eten. Ik kom ook pas thuis om 17.30 van mijn werk.
Om 19.00 krijgt ze een fles en gaat op bedje. Deze fles krijgt ze niet op. Om 22.00/22.30 wordt ze wakker en wil dan toch nog een fles.
Ben benieuwd hoe anderen dit doen.
Groeten Jill
 
Hallo meiden,

't is best lastig om alles op tijd te doen als je ook werkt.
Mijn mannetje zit op het volgende schema

7.30 fles
9.30  fruit
slapen
11.30 fles
13.30 snack + drinken
slapen
15.30 fles
17.30 groente
soms slapen
19.30 fles
daarna lekker naar bed.

Bij ons werkt het prima zo, maar ik ben benieuwd hoe het na het weekend gaat, als de klok is verschoven. Ben bang dat we het dan niet allemaal gaan redden, wat nu 7.30 is, wordt dan 6.30. Het heeft ook even tijd nodig om mijn mannetje weer terug te 'zetten' op de oude tijden. Ook zal er binnenkort weer een fles af gaan (hij is nu 6mnd) maar dat heeft zich tot nu toe vanzelf geregeld, dus dat zie ik wel weer.

Hopelijk hebben jullie er iets aan.
In ieder geval succes!

gr Lisette
 
Hoi,
Mijn zoontje is wel al 14 maand maar ik ken het probleem.
Wij eten rond 17.30 niet al te laat dus, maar hij krijgt om 19.30 alweer zijn avondfles.
Maar als het hem te veel is, dan geef je toch wat minder melk? Geen probleem
lijkt me. Als hij dan alsnog later op de avond komt of in de nacht dan weet je dus
dat hij het toch nodig heeft. Anders rek je de laatste fles door het badje of spelen?
Groetjes en succes ermee
Melanie
 
Terug
Bovenaan