Wanneer avondfles eraf

<p>Hoi! Mijn dochter is momenteel 3,5e maand en ze krijgt om 23.00u haar laatste fles (210 cc). Ze slaapt dan door tot 7.00u :)</p><p>Nu vraag ik me af, hoe weet je wanneer de avondfles eraf kan? Ik moet haar altijd wakker maken om 23.00u en ze is dan echt in hele diepe slaapt. Ze drinkt vervolgens de fles wel helemaal leeg.</p><p>Hoe is jullie ervaring? </p>

Niet meer wakker maken, kijken hoelaat ze zich zelf meldt en dan uitproberen of ze ook tevreden is met een klein flesje, waardoor je die kan afbouwen met steeds minder schepjes en minder water..

Mijn zoontje is 4,5 maand en ik maak hem rond 22:30 ook nog wakker voor een voeding. Hij drinkt de fles helemaal leeg en de volgende krijgt hij dan tussen 6:00-7:00 en die gaat ook leeg. Hij krijgt 5x 180+6, blijkbaar heeft hij dat nog nodig. Ik heb weleens een paar dagen geprobeerd om hem niet wakker te maken, maar dan zit ik ineens weer met een nachtvoeding (waar ik net vanaf ben ?). Je zou dat eens kunnen proberen om te kijken hoe dat gaat.

Dat weet je pas als je het probeert ? Ik heb m’n kinderen nooit wakker gemaakt voor een late avondfles. De ene nacht sliepen ze door tot 7.00, er waren ook nachten dat ze dan om 1.00 of 3.00 kwamen voor een fles. Ik vond het nooit zo erg ofzo, ik keek wel weer wat de nacht ons bracht ? Gewoon eens proberen en dan zie je vanzelf wat ze doet! Wordt ze dan 3 nachten op rij rond 1.00 wakker, heeft ze die late avondfles dus blijkbaar nog nodig en dan kun je ‘m beter om 23.00 geven ipv 1.00 en dan probeer je het over een maandje weer eens!

Ik heb gewacht tot ze die zelf ging weigeren. Dat was met 8 mnd. Ze dronk m al een maand of twee steeds minder leeg. En plots was daar de dag dat ze m gewoon wegduwde. Nooit problemen gehad daarna. 
Mijn dochter dronk wel altijd wat vaker een kleinere fles. Die grote joekels kreeg ze niet weg en het ging dan ook beter met de reflux. 
Maar dat moment van weigeren heb ik wel vaker gelezen. Het komt voor het kindje op zn eigen moment.

Onze zoon van 6, bijna 7 maanden krijgt ook nog steeds een fles van 200ml om 23:00. Als we die weglaten komt hij alsnog zelf om die tijd dus we geven het gewoon. Valt ondertussen ook weer in slaap, dus een droomvoeding.
Cb vond ook dat we hem nog niet eraf hoeven te laten :) 
je zou gewoon kunnen testen door de fles weg te laten en dan kijken hoe laat ze komt. Persoonlijk vind ik 3,5 maand vroeg om de fles al weg te doen, maar iedereen doet het anders

Als ik mijn dochters voor de fles van 23.00 niet meer wakker kreeg ben ik ermee gestopt. Bij de ene was dat met 3 maanden en bij de ander pas met 7 maanden. Maar ze sliepen dan gewoon door tot de ochtend dus het pakte goed uit. Je zou het ook eens zonder kunnen proberen als hij zo diep slaapt?

Terug
Bovenaan