wanneer baby in draagzak?

A

Anoniem

Guest
Wie weet vanaf wanneer je de baby-bjorn draagzak mag gebruiken? Of waar ik betrouwbare informatie kan vinden? De berichten op dit forum zijn erg tegenstrijdig.... meteen / na zes weken / na drie maanden.... In de gebruiksaanwijzing staat vanaf 3,5 kg.
Ik wil het graag zeker weten voordat ik mijn baby in de draagzak doe!

Als op je draagzak staat vanaf 3,5 kilo, dan mag dat. De babybjorn heeft dat bv, en is daardoor voor kinderen> 3,5 kilo geschikt vanaf de geboorte, kijk anders even op de website van babybjorn.

Voor zover ik weet (en heb dat destijds ook van de site van BabyBjörn gehaald) mag het vanaf de geboorte , mits je kindje 3,5kg is.
Daarodat het dan tegen je aan ligt (buik-buik) ligt het lekker stevig en eeft het veel rust.
Het hoofdje heeft voldoende steun tegen jou aan en kan door de steun van achteren ook nergens heen. Wat sommige kindjes als ze zo klein zijn fijn vinden is de armen niet door de armsgaten te doen , maar lekker bij hun hoofdje te houden.
Voor mijn dochter heb ik hem pas later gebruikt , bij mijn huidige kindje ga ik hem direct gebruiken. Ik heb hem toch al in huis en het geeft veel vrijheid.

Groet Xanthe

Hoi,

Als je een buikdrager hebt dan is dat pas wat later dan zo'n draagzak waar je kindje inligt. Die kun je namelijk gelijk gebruiken. Een draagzak daar kun je beter een paar weken (6 ofzo) mee wachten i.v.m. de heupjes.

Syl

quote: Eijs reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-03-2006 09:10:33'));

Hoi,

Als je een buikdrager hebt dan is dat pas wat later dan zo'n draagzak waar je kindje inligt. Die kun je namelijk gelijk gebruiken. Een draagzak daar kun je beter een paar weken (6 ofzo) mee wachten i.v.m. de heupjes.

Syl

De draagzak werd mij juist aangeraden door de kinderarts ivm. een lichte heupafwijking van mijn dochter. Het zou juist goed zijn voor de heupen omdat het dan in de juiste spreidstand schijnt te hangen. Althans bij de babybjörn was dat volgens hem zo.
Ook op de afrikaanse manier buik of heup dragen dmv een doek scheen daar erg goed voor te zijn.

Groet Xanthe

Terug
Bovenaan