Wanneer baby uit bed halen in de ochtend?

<p>Hoi,</p><p>Als ik 's morgens wakker word hoor ik dat mijn kindje altijd al wakker is (ligt naast me in de co-sleeper). Ze beweegt en maakt geluid maar huilt niet. Wanneer halen jullie je baby uit bed in de ochtend? Zodra je zelf klaar bent met e.e.a.? Wacht je op huilen? Gelijk eruit halen als ze wakker is? Wanneer doe je de gordijnen open?</p><p>Heb best veel vragen over o.a. slapen op het forum, maar als alleenstaande mama zonder netwerk is dit een handige manier om vragen te stellen. Mamacafe is helaas nog niet open... Bedankt!</p>

Wanneer dit bij ons gebeurde (baby wakker maar niet huilen in bed 's ochtends), ging ik meestal eerst mezelf even wassen en aankleden. Daarna haalde ik de baby uit haar bedje om ze mee naar de woonkamer te nemen. Ik vond dit zelf wel handig zo. Je hebt de tijd om je rustig even te wassen terwijl ze zichzelf rustig bezig houden.

Zolang je baby niet huilt kun je eerst jezelf klaar maken. Gordijnen nog dicht houden tot je klaar bent. Evt klein lampje aan als je anders niks ziet. Dan doe je de gordijnen open als je klaar bent en haal je je baby eruit.

Dit lijkt me idd ook het handigst... het lijkt alleen zo 'zielig' om haar te laten liggen. Misschien nog een nieuwe moeder dingetje ?. Ze is voor 6en wakker gok ik (weet het niet precies omdat ik misschien niet gelijk wakker wordt), dus een wekker zetten om 5 uur voor mijn eigen routine lijkt me ook wat vroeg ?

Wij hebben haar nooit voor 7 uur uit bed gehaald als ze niet huilde. En nu is ze dus 19 maand en nooit voor 7 uur wakker. Vaak half8 wakker. Terwijl mijn nichtjes om 6 uur al beneden zitten. Dus probeer haar zo laat mogelijk te doen dan gaat ze later langer slapen. Nooit meteen eruit halen hoor. 

Onze dochter krijgt om half 7 een voeding en daarna valt ze altijd nog even een half uurtje / 3kwartier in slaap en probeer ik nog even mee te doen. Daarna wordt ze wakker maar wel heel tevreden dus ga ik ook altijd eerst mezelf aankleden en daarna haar pas. Werkt prima!

Terug
Bovenaan