Wanneer babyzwemmen?

<p>Titel zegt het al.. wanneer mag je babyzwemmen? Zoontje is vandaag negen weken. Lees overal dat het na de eerste vaccinatie met 2 mnd in principe mag, maar nog wordt aangeraden te wachten tot 3 mnd. Alleen krijgt onze zoon pas later zijn eerste vaccinaties doordat ik de kinkhoest prik gehaald heb tijdens de zwangerschap. Ik weet nu dus niet of we moeten wachten tot na die eerste vaccinatie van hemzelf, of dat hij in principe door die prik van mij ook soortvan status ‘gevaccineerd’ heeft. Kan hier niets over vinden. Hij krijgt z’n eerste prikjes met 14 weken, wil eigenlijk de week dat hij 12 weken is met hem gaan zwemmen (nog lekker in mijn verlof). Dus vandaar ;).</p>

Hoi 
Sommige baby's worden door de ouders niet gevaccineerd en die gaan toch ook zwemmen en jou kindje is beschermd al door vaccinaties die jij heb gehad dus zou lekker gaan zwemmen 

Hee, 
ik had dezelfde vraag als jij. Hiervoor heb ik contact opgenomen met het consultatiebureau. Deze gaf aan dat hier geen richtlijnen voor zijn. Het beste is na de 1e vaccinatie en als 't kindje geen eczeem heeft. Plus niet te lang iets van 25minuten ivm temperatuur en prikkels. Ik neem aan dat jou vaccinatie ook telt. 
Voor de rest is het aan jou. Wij gaan morgen de 1e keer en dan is ons meisje 11weken oud. 
Dus vooral doen wat goed voelt! En veel plezier!

Bij ons zei het CB inderdaad ook dat het niet te maken heeft met vaccinaties, maar dat vooral het zwembad die eis vaak stelt. Wel zijn ze vanaf een maand of 3 wat minder vatbaar voor ziektes. Ik ben met precies 3 maanden gaan zwemmen, maar het waren heel veel indrukken voor hem. Hij was er na een kwartiertje wel klaar mee.. Hij is nu 4 maanden en we gaan elke week en nu gaat het beter, hij heeft er ook meer plezier in. 

Ik geloof dat de meeste zwembaden een 'minimum leeftijd ' aanhouden van 12 weken. Een weekje eerder kan vast ook wel, ze checken het vast niet :p 
Wel of geen inentingen maakt niet uit. Zelf ben ik met mijn dochter gaan babyzwemmen toen ze 12 weken was, op de website van het zwembad stond ook duidelijk dat het voor kindjes was vanaf 12 weken!

Hangt er dus ook van af of je de baby zwem"les" wilt gaan doen, of gewoon vrij het bad in met je kleintje. De meeste lessen hebben wel een minimum leeftijd van rond 3 maanden.

Terug
Bovenaan