Wanneer babyzwemmen?

Hoi Moeders!

Mijn kleintje, Thomas  is nu 7 weken oud,
Nu zag ik op  site van het zwembad dat je mag babyzwemmen vanaf 6 weken.
Klopt dit?
Ik kijk er namelijk erg naar uit!

Groetjes Saskia, een trotse moeder van Thomas        
 
Hoi Saskia,

Voor zover ik weet kan je het beste wachten tot 3 mnd, ivm met mogelijke reactie op de chloorlucht(kan op latere leeftijd  een oorzaak zijn van astma)  en omdat ze het vrij snel koud hebben als ze zo klein zijn. Ik denk dat het ook van het zwembad af hangt. Het zwembad waar ik heen wil, adviseert vanaf 3 mnd.

Groetjes en alvast veel zwemplezier, Yvette
 
6 Weken is echt heel klein hoor. Dan hebben ze er eigenlijk nog niets aan en krijgen ze  het zo snel koud!!! Met 3 maanden is al vroeg hoor. Dan zijn ze met 30 min. wel klaar. Je moet trouwens zelf helemaal niet meer vloeien als je gaat zwemmen. Maar met 7 weken zal dat wel niet meer.
 
WIj wachten 4 maanden. De eerste 4 inentingen heeft ze dan gehad. Ook kan ze dan haar hoofd al goed rechtop houden en haar tempratuur beter regelen.

Waarom ga je niet eerst op   Shantala  babymassage. Dat kan wel met 6 weken. Ook erg leuk om met je baby te doen.

Moeder van Kate ( 7 weken)
 
Bij mij in het zwembad gaven ze ook aan; zo vroeg mogelijk en als je zelf niet meer vloeit. Dit, omdat ze dan gebruik maken van alle reflexen die die hele kleintjes nog hebben. ou moet ik wel zeggen dat dit wel een speciaal zwembad is. Heel klein en het wordt ook gebruikt voor fysiotherapie en reuma patienten. Het is dus geen gewoon zwembad. Ook het water is exra warm. Zo rond de 33 graden.

Zelf ben ik met Melanie gegaan toen ze een maand of 4 was. Toen had ze een paar prikken gehad en had ik meer tijd ivm mijn werk.

Maar probeer het gewoon. Als je kindje het niets vindt kun je altijd nog even wachten.
 
Hallo,

Bij ons zwembad adviseren ze het babyzwemmen vanaf 4 maanden. Ik vindt 6 weken wel erg vroeg. Er kan dan reactie optreden ivm het chloor.

Suc6.

Wilma, moeder van Stijn(5 weken)
 
Terug
Bovenaan