Wanneer badje?

Onze dochter van vijf weken gaat normaal gesproken 's ochtends in bad (voor de fles van 11.00 uur). Ze slaapt vrijwel de gehele dag tot de fles van 19.00 uur en is daarna wakker en vertikt het om te gaan slapen (huilen). Met het speentje slaapt ze soms heel even, maar is dan alweer snel wakker en huilen. Als je haar dan uit bedje haalt (meestal laat ik 'r wel even huilen), en je neemt 'r op de arm is ze stil....
Nu heb ik gehoord dat het kan helpen om baby's 's avonds in bad te doen, zodat ze lekker rozig worden en gaan slapen.
Heeft iemand hier ervaring mee; iemand die dit ook heeft veranderd en het toen met het slapen wél goed ging?
Ik neem overigens aan dat jullie 's avonds badderen vóór de fles (of erna?).

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groetjes.

wij doen onze dochter al maanden (ze is nu 10 maanden)  's avonds in bad, om daarmee een avondritueel te hebben zodat ze goed slaapt.
Om half 7 gaat ze in bad (eventueel met bedtime bath om duf te worden), dan pyama aan en in de slaapzak, en dan krijgt ze op ons bed een flesje. Meteen daarna leggen we haar in bed, over het algemeen slaapt ze binnen 5 minuten.
Toen ze kleiner was sliep ze vaak al in met de fles en moesten we haar een paar keer wakker makken zodat ze wel genoeg dronk. Ze worden namelijk heel moe van het badje.
Wij zijn dit gaan doen vanaf het moment dat ze de hele nacht sliep zonder extra late voeding, dus vanaf ongeveer 5 maanden denk ik.
Daarvoor werkt het natuurlijk ook, alleen dan gewoon wakker maken voor nog een voeding.

Hoi hoi,

Weten jullie dat tegenwoordig helemaal niet meer zo wordt gepromoot om je babytje elke dag in bad te doen? Ze worden immers (normaalgesproken) helemaal niet vies en water droogt een babyhuidje heel erg uit. 2 keer per week is meer dan genoeg! Maar als jouw baby nou alleen maar goed slaapt als hij of zij in bad geweest is, ja, dan zou ik het er ook in houden natuurlijk. Maar het tere huidje heeft het echt niet nodig hoor! Ik vind het al lang fijn dat ik niet elke dag de kinderen hoef te badderen. Scheelt me hartstikke veel tijd! Mijn jongste (bijna 6 maanden) gaat 1 of 2x per week mee in bad of onder de douche. Gaat prima zo! Als ze in bad of onder de douche gaat, dan meestal niet direkt na het flesje, want dan heb je kans dat de melk omhoog komt, wat natuurlijk ook niet fijn is voor zo'n kleintje. Ik weet nog wel dat ik het moeilijk vond toen de kindjes zo heel klein waren en veel sliepen, dat je niet wist wanneer je je kindje nou in bad moest doen, omdat het net leek alsof daar helemaal geen tijd voor was! Want net na het flesje, dat kon natuurlijk niet, maar wacht je dan te lang, slaapt die kleine alweer! Daarom, maak je er niet te druk om en sla ook eens een dagje over! Nu jouw kindje nog zo klein is, kun je zelf nog kiezen of je het badderen in het dagritueel wil opnemen of niet. Persoonlijk vind ik het fijn zoals het bij mij gaat: de oudste (3,5 jaar) vind het echt een feest om in bad te gaan of mee onder de douche en ook hij gaat meestal 2x per week (of als hij zich echt vuil heeft gemaakt natuurlijk, ik wil ook graag schone kindjes hebben! Ik was ze wel elke dag), zoals het uitkomt. 's Morgens was ik hem en 's avonds nog eens voor het slapen gaan. Verder is mijn avondritueel even met washandje wassen, pyjama aan, tanden poetsen,  boekje lezen, visje eten geven, lekker knuffelen en kletsen en dan hup het bed in! Daar ben ik meestal al een ruim half uur mee zoet, laat staan dat hij ook nog eens in bad zou gaan!
Maar nogmaals, je moet het natuurlijk op je eigen manier doen!

Veel groetjes,
Petra

En ik zou inderdaad ook zeker jouw kindje niet meer 's morgens in bad doen!! Misschien helpt het! Of misschien heeft ze gewoon het ritme nog niet zo goed onder de knie. Andere tip: Maak haar elke ochtend om dezelfde tijd wakker voor haar eerste flesje. Dan heeft ze een basis en een begin voor de rest van het dagritme.

Succes!
Petra

bij ons gaat Bente tot nu toe wel smorgens inbad, omdat ik nu nog thuis ben, maar we willen vanaf volgende week(dan is ze 11 weken trouwens) haar savonds in bad gaan doen...voor het vaste avondritme. we doen haar om de dag in bad of douchen...na het badderen of douchen smeer ik haar in met olie dat je op de natte huid kan smeren...dan wordt ze lekker gemasseerd en het is goed voor haar huidje. als we haar nu savonds in bad doen dan ziet t er als volgt uit:
ze krijgt om half 7 haar flesje, die ze nooit in 1x opdrinkt...dan in bad, dan insmeren en pyamaatje aan...en dan boven de rest van het flesje, en dan is heeeeerlijk soezerig!! we hebben dan wel van dat lavendelbadolie....lekker hoor! en dan slaapt ze vrij snel in, en slaapt ook goed door.
ik heb inderdaad ook meegekregen van de kraamhulp dat ze niet elke dag in bad hoeft of gedouched....er schijnen ook doekjes te zijn, waarmee je je kindje kunt wassen, zodat ze bijv. wel lekker fris naar t kinderdagverblijf gaan bijvoorbeeld...ben er nog niet achter welke doekjes dat zijn...

groetjes minie

Bij ons gaat onze zoon al   vanaf het begin al savond's in bad.
 Hij is nu 18mnd en gaat om de dag in bad om 18.00uur, daarna even wat drinken en spelen dan tussen  18,30 en 19,00 gaat hij tandjes poetsen en naar bed en slaapt vrij wel direct tot de volgende ochtend 8uur.

Hij is het zelfs zo gewent dat hij om de dag zelf al het badje omdraait in de douche om er in te kunnen.
Ik vind dat het goed werkt om hem savons in bad  te doen al was ik maar 1x per week zijn haren want die worden toch nog niet zo erg vuil

Greetz sandra mama van niels 18mnd

Die doekjes zijn van de "zwitsal goedemorgen" serie. Je hebt er ook heerlijk ruikende haarlotion van. Iedereen die dan je kind een kusje of knuffel geeft denkt dan dat ie net uit bad komt.
LiefsPhira

Terug
Bovenaan