WANNEER BED OP KLOSSEN?

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

ik vroeg me eigen af wanneer ik het bed moet verhogen?
ik ben nu 34 weken zwanger.
ook hebben ik en mijn vriend twee eenpersoons bedden naast elkaar staan,moet ik dan alleen mijn kant verhogen of alletwee de bedden?

groeten patries(34w zwanger)

hi Patje,

volgens mij hoeft alleen je eigen bed op klossen, voor de gezelligheid mag het bed van je vriend ook de lucht in. ik meen dat het bed  rond de 37 weken op klossen moet (daarvoor moet je sws in het ziekenhuis bevallen).
minimale hoogte is 80 cm, volgens de verloskundige. het bureau op mijn werk is nog geen 80 cm hoog, mens je zou toch hoogte vrees krijgen, moeten we met een trapje het bed in klimmen....

gjes Miep36 (33w2d en vandaag krijgen we een nieuw bed)

Hallo!

Ligt eraan of je thuis gaat bevallen volgens mij. Ik ben in het ziekenhuis bevallen en ik heb mijn bed nooit op die klossen gezet. We hebben het 1 keer gedaan en ik kon niet eens in mijn bed komen!!!! (ik heb al een vrij hoog bed)

Als je het niet wilt moet je het wel in overleg doen met je kraamhulp. Want zij verschonen dan ook niet je bed (i.v.m. de arboregelgeving.) Maar omdat ik veel hulp van (schoon) ouders had en zelf al heel snel op de been was had ik daar totaal geen probleem mee.

Succes!

groetjes.

Je bed zal zo rond de 80 cm moeten eindigen maar dat is bij ieder anders.
Ligt eraan hoe hoog je eigen bed al is.
je kan met een zwangerschaps verklaring bij de maatzorg/thuiszorg bij jou in de buurt deze klossen halen zo rond de 36-37e week.

Dit is niet alleen bedoeld voor de bevalling maar ook voor de kraamzorg in huis.
Hun moeten volgens bepaalde hoogtes handelen om hun rug enz niet te verzieken.
Vandaar dat je bed sowieso hoog blijft tot de kraamzorg weg is.

Zelf zetten we ons bed erna weer laag, vind het zelf toch prettiger.

Passen de klossen die je kan lenen niet onder je bed, dan is een kratje bier de uitkomst.

succes

Terug
Bovenaan