wanneer beginnen aan de pil

Hallo,
even een vraag tussendoor. Mijn vriendin is een week na mij bevallen en is nu al aan de pil. ze heeft al zowat haar pauze week. Ik kreeg het advies om te wachten.
Wat voor advies kregen jullie?
Mijn vriendin mocht 2 a 3 weken na de bevalling met de pil beginnen. Vond dat een beetje raar jullie?
groetjes sacha

Hoi,
Mijn vk advieseerde ook de eerste menstruatie af te wachten en dan pas weer beginnen met de pil.  Wat de reden ervan was weet ik niet meer...Sorry een beetje last van vergeetachtigheid na de bevalling. ( tijdens de zwangerschap was het heeeeeel erg nu gelukkig nog minimaal )
Groetjes Marina.

Hoi,

Mijn huisarts vertelde mij dat ik 2 weken na de bevalling alweer mocht
beginnen met de pil. Ik ga zelf voor het spiraaltje en dat mag pas 2
maanden na de bevalling.

Groetjes Natasja

Hoi,

Ik werd geadviseerd meteen weer aan de pil te gaan omdat je eenmaal érg vruchtbaar bent na de bevalling. Omdat ik uiteraard niet wist wanneer ik ongesteld zou worden moest ik maar gewoon een dag beginnen waarop ik normaal gesproken ongesteld zou worden. Het vroeg slikke van de pil was met de bedoeling dat als je tzt weer zin kreeg in sex hij dan ook zeker veilig zou zijn... Op zich geen verkeerde gedachte... Moet dr even niet aan denken om opnieuw zwanger te raken haha

Gr Esmé

mijn v.k.zei de eerste menstruatie af te wachten en dan op de eerste dag van de menstr. ermee te beginnen. Dan schijnt de pil al gelijk te werken.
Ik ga dat ook doen maar toch vrij ik voor alle zekerheid met condooms erbij de 1e maand dat ik de pil slik. Ik weet niet waarom maar gelijk 100% safe met de pil geloof ik niet zo.

liefs
di silva

Hoi,

mijn verloskundige adviseerde mij  10 dagen na de bevalling met de pil te starten. Dit omdat ik superveel "lekte". Dubbele compressen, na anderhalf uur  nog doorlekken. Na twee dagen zou het lekken  dan weer weg zijn.
Verder vertelde zij mij ook dat de eerste strip niet veilig is.

Groetjes Prutske  

Ik vind het wel raar dat iedereen iets anders zegt. Zo kom je er nooit achter wat nou het beste is voor je lichaam.
maargoed ik wacht de eerste menstruatie af en ga dan beginnen. Wel de eerste maand met condooms voor het geval de pil de eerste maand niet helemaal werkt.
groetjes sacha

hoi hoi ,
ja het is idd wel raar dat iedereen een ander verhaal heeft !
ik ben begonnen met de pil die je mag slikken als je bv geeft omdat er maar 1 hormoon inzit ipv 2 . mijn vk zei dat ik binnen 3 weken na mijn bevalling moest beginnen met mn pil . bij deze pil zit er op 1 strip 4 weken en na die 4 weken begin je aan je nieuwe strip je hebt dus geen stopweek , de vk zei ook dat ik waarschijnlijk niet ongesteld zou worden ...haha had er nog nooit van gehoord , maar ff afwachten maar , ik zou er niet wakker van liggen al zou ik nooit meer ongesteld worden haha

doeii kus mariska mv demy 11-08

Terug
Bovenaan