Wanneer beginnen met brood?

A

Anoniem

Guest
Hoi iedereen,

Ik ben het allemaal alweer vergeten, maar met welke leeftijd begin je met brood?
Tess is nu 6,5 mnd en volgens mij wel toe aan wat nieuwe dingen.

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes Lia

Hoi!

Toevallig heb ik Maudy vandaag haar eerste stukjes brood gegeven, was even een schok..............krijsen en dikke tranen, bijna ontroostbaar................whihihi! Maar na de grootste schrik heeft ze toch keurig een kwart boterhammetje gegeten! Daarna nog een flesje en lekker naar bed.
Heb haar broodje gesmeerd met wat boter en wat smeerkaas............lekker hoor!!

Succes er mee!!
Btw: maudy wordt komende week 6 maanden.............

Hoi,

ik ben begonnen met brood toen Jorian 7 maanden was, het CB zei dat het mocht. Dus ik een broodje zonder korstjes gesmeerd met boter en smeerkaas. En ja hoor, het hele broodje ging op, alsof hij nooit anders had gegeten.....

Jorian is volgende week 9 maanden en eet nog steeds elke dag heerlijk een boterham met smeerkaas of smeerworst. Heel soms appelstroop of jonge kaas. dat vindt hij ook heerlijk!

groetjes Brenda

hoi lia

tarik is bijna 7mnd, en heb al een paar keer een klein stukje brood geprobeerd maar hij verslikt zich echt nog,
nu heb ik het in zijn wangetje gedaan en ze zeggen dat ze dan gaan kauwen en ja hoor kauwen dat deed hij wel maar uiteindelijk toch weer verslikt.
ik wacht er dus nog even mee.
ik denk dat het ook bij elk kindje verschillend is.
succes ermee
groetjes mascha

Hoi! Amy is nu 6,5 maand en heeft twee weken geleden voor het eerst korstjes brood gehad. Dat adviseerde mijn consultatiebureau. Omdat ze die zelf vast kan houden en er lekker op kan bijten en er af en toe een stukje naar binnen gaat. Amy vond het geweldig. Wees wel alert op evt. gluten allergie!

Succes!
Marian

Hoihoi,

Evy krijgt vanaf een maand of 6 brood. Eerst een paar stukjes en nu eet ze al 2 boterhammen; zonder korst.
Ik doe er boter smeerkaas of stroop op. Leverworst gebruik ik niet, want er is me hier verteld dat daar veel afvalstoffen in zitten omdat het o.a. van lever gemaakt wordt en de lever verwerkt normaal de afvalstoffen.

Veel eetplezier,
Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Hoi Hoi,

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb het gewoon geprobeerd en mevrouwtje vond het helemaal super. Wel nog een beetje sabbelen, maar ze vond het allemaal erg interessant.
Even over smeerworst, dit eten we niet, want we eten vegetarisch, dus weer een zog minder.

Nogmaals bedankt.

Groetjes Lia

Hoi,

Van het consultatiebureau mochten wij bij Loek met 6 maanden met brood beginnen, vanaf die dag eet hij een snee volkorenbrood helemaal op.

Hij heeft al van alles op de boterham gehad, appelstroop, smeerkaas, jam, smeerworst en alles vond hij lekker.

Groeten,

Chantal

Terug
Bovenaan