Wanneer beginnen met de babykamer?

Wanneer beginnen jullie met de kinderkamer? Dit weekend zijn wij, eigenlijk mijn man en wat hulptroepen aangezien ik nog steeds met rugklachten heb te kampen en nog niet echt veel kan doen en ook nog steeds ziek thuis ben, begonnen met de babykamer2be leeg te halen, kasten verhuizen naar andere kamer, schoonmaken. Dan gaat het behang trekken beginnen, de gordijnen komen ze volgende week opmeten, nieuw behang hebben we ook al uitgezocht en zal dan ook besteld worden enz.
Alleen baal ik dus verschrikkelijk dat ik dus zelf nauwelijks iets kan doen, aanstaande maandag ga ik naar de fysio, hopelijk krijgt die mij weer aan de gang door de rugpijn en de uitstraling naar mijn been te verminderen/ te laten verdwijnen.

Alice
18 weken

Je bent er lekker op tijd bij!

Wij zijn  een "last-minute"-gezin geloof ik: bij de eerste zijn we  na de 6 maanden begonnen, bij de tweede ben ik begonnen met 37 wkn omdat we voor die tijd nog op vakantie waren. Toen heb ik me wel nog een beetje moeten haasten op het eind hoor, hij kwam nl. geheel onverwacht al bij 39 wkn (de eerste bij 40 wkn 5 dgn, dus ik had toch op >40 wkn gerekend in al mijn naïviteit)

Wij hebben alles natuurlijk al in huis (wiegje, commode, en al dat babyspul zoals badcapes en hydrofiele luiers en zo: even wassen en het ligt zó weer klaar), en dit keer hebben we geen vakantie gepland zo kort voor de 37 wkn, dus ga ik waarschijnlijk beginnen als ik met verlof ga (35 wkn)
Nu ligt mijn zoontje nog op die kamer, dus moet nog bedenken of ik er tijdelijk 2 op 1 kamer ga leggen of dat de baby bij ons komt te liggen. We gaan volgend jaar naar een groter huis, met 4 slaapkamers, maar moet toch nog een periode overbruggen. Ben er nog niet uit wat de beste oplossing gaat zijn.

Ik hoop dat je, ondanks je klachten, toch kunt genieten van het maken van het kamertje: lekker kneuteren met al die babyspulletjes, heerlijk!

ik kreeg vanmiddag telefoon dat wij de babykamer (ledikant,comode,kast) over 4 weken krijgen.. dus nu moeten we eigenlijk beginnen..de ene slaapkamer schoonmaken en sauzen, dan de a.s. babykamer leeghalen en alles in de andere slaapkamer zetten en dan inderdaad behang scheuren en
ik heb de kamer al wel klaar in mn hoofd.. nu nog in de praktijk.
Ik denk dat ik ook maar wat hulptroepen inschakel!
mn man zit al 2 weken in de ziektewet en wie weet hoe lang het nog duurt...arme ziel.
Ik denk dat als de baby komt dat we de kamer wel klaar hebben!

kuss wendy
19w+2dagen

Hallo
Nog een last minute mama....
Met Ioannis echt in de laatste weken... Hij heeft de eerste 3mnd bij ons op de kamer geslapen met z'n ledikant. Billy z'n eerste 2mnd. Nu slapen de jongens samen op een grote kamer. We hebben nu nog een kamer 'over'. We weten nog niet goed hoe we t gaan doen... Tijd genoeg (griekse stijl)
Alhoewel t wel heerlijk is om te kneuteren met babyspulletjes....
groetjes,Priscilla

Hallo.

Wij gaan beginnen met de kinderkamer na de 20 wekenecho.
Ik wil zeker weten dat alles goed is en dan samen de kinderkamer in orde maken.
Daar verheug ik mij wel op alles nieuw en zo inrichten hoe wij het willen.
Groetjes Linda

Hoi meiden,

Wij hebben gister de commode als laatst in de babykamer gezet. Het is al geverfd, kledingkastje staat erin, bedje staat klaar. We moeten alleen de rolgordijntjes ophangen en de overgordijnen (worden nu gemaakt). En dan nog wat laatste dingentjes, zoals commodeplankje en dat soort dingen.
Morgen ben ik 20 weken zwanger en ik wilde zelf een hoop doen. Doordat ik met mijn vorige zwangerschap vanaf week 16 niks meer mocht doen door hevige bekkenpijn, wilde ik nu op tijd zijn. En ik wil dalijk lekker met mijn mannen van het mooie weer genieten, dus wilde het voor het grootste gedeelte klaar hebben voor mijn vakantie (komende vrijdag).
Benieuwd naar hoe het is geworden? Je mag wel een kijkje nemen op mijn website van de baby:

www.ons2dewonder.beebiesite.nl

Liefs Mylène

De babykamer is hier inmidels zo goed als leeg, dus het behangtrekken kan gaan beginnen. Het nieuwe behang ligt klaar bij de winkel om opgehaald te worden, dus dat ga ik vandaag of morgen even doen. De vloerbedekking is besteld,dus dat zal ook wel eerdaags arriveren. Als het behang van de muur is, dan wordt er geverfd, dan het nieuwe behang erop en de vloerbedekking erin en dan kunnen dus ook de meubels die ik al heb voor de babykamer erin. Het wordt wel steeds echter zo, heerlijk, hier geniet ik dus volop van. Zelf kan ik nog steeds niet veel doen, het zit echt tegen met mijn rug en het ziet er naar uit dat ik de rest van de zwangerschap ziek thuis zal moeten blijven en in het meest gunstigste geval 50% zal gaan werken, maar goed, dat is een tegenvaller maar het is niet anders.
Mijn man, familie en vrienden dus maar aan het werk zetten.

Alice

Hoi Alice,
Ik las dat je uit Zeist komt en heel toevallig wonen wij ook in Zeist! Wat fijn dat je hulptroepen om je heen hebt die je kunnen helpen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je zelf ook graag het een en ander zelf zou willen doen.
Heb je veel aan de fysio gehad? Met mijn vorige zwangerschap heb ik b.i. gehad en heb ik veel gehad aan m'n oefeningen. Iedere pijn is weer anders, maar zet de komende tijd jezelf op nummer 1. Dit is ook beter voor je herstel.
Sterkte,
groetjes Fleur

Terug
Bovenaan