wanneer beginnen met de pil??

Hallo allemaal,ik ben 9 weken geleden bevallen van mijn dochtertje.
Nu wil ik weer aan de pil gaan en heb begrepen dat je de eerste pil moet slikken op de dag dat je weer ongesteld bent geworden.
Nu is mijn vraag:kun je ook gewoon beginnen,want ik ben dus nog steeds niet ongesteld geworden en wij gaan over twee weken op vakantie en anders ben ik bang dat ik dan ongesteld word.
En dat zou ik wel heel vervelend vinden want het is een strandvakantie!
Groetjes,

Hallo,

Ik geloof dat dat wel kan, maar dan ben je 2 maanden niet beschermd zeg maar. Dit is wat mijn huisarts mij vertelde. Hopelijk heb je er wat aan.

Groetjes van Mieke mv Lotte en Jozua
en 7 weken zwanger van een kadootje

Hoi,

Allereerst gefeliciteerd met je kindje. Ze raden vaak aan om in ieder geval tot 6 weken na de bevalling te wachten voordat je weer met de pil begint maar na 6 weken kun je gewoon beginnen en je hoeft dus niet op je eerste menstruatie te wachten. Wel is de pil de 1e maand dan nog niet veilig maar dat is 'ie volgens mij nooit gelijk al de eerste maand.

Groetjes F. m.v. Mandy

hi, na 6 weken kan je weer beginnen met de pil. de borstvoeding (als je die geeft) loopt dan wel minder. de pil is gewoon veilig als je begint te slikken na je menstruatie, maar je kan voor de veiligheid natuurlijk een doosje Durex meenemen. je weet dan inderdaad niet zeker of er een eisprong is geweest.

gjes Miep36

Hallo,

Misschien ben ik een beetje laat met mijn reactie maar ik ben na drie weken na de bevalling begonnen met de pil. Dit was niet op de eerste dag van mijn menstruatie. Ik kreeg van de verloskundige een boekje met daarin dat je kon beginnen tussen dag 21 en 28. Dus ik heb dat gedaan. Wat ik wel had was die hele pilstrip een grote menstruatie. Dit  stond te boek als  "doorbraakbloedingen" maar het was heftiger dan anders. Dit kan natuurlijk wel  je vakantie vergallen. Bij de tweede strip ging het gelijk goed maar ik begrijp dat je hier tot wel 3 strips last van kunt houden.

Prettige vakantie,
Ingeborg

Terug
Bovenaan